sjukhusliv

Just nu är jag mitt uppe i min verksamhetsförlagda utbildning (med andra ord: praktik). I en månad har vi släppts ut på sjukhus och boenden. Nu är det två veckor kvar. Det har gått otroligt fort. och jag har väldigt roligt. Jag är på en geriatrikavdelning med ortopedrehab. Det är både mysigt och roligt och jättebra. Jag lär mig nya saker hela tiden och njuter av både personal och patienter. Jag har verkligen fått en bra plats. Dessutom slipper jag pendla till Enköping eller östhammar eller tierp, osv... som så många andra fått göra. Jag trivs verkligen super på Akademiska sjukhuset. På ett stortsjukhus ska jag jobba då jag fått min legitimation. Sen kan jag i lugn och ro flytta hem ovan Siljan och yngla av mig ;)

Jag tänkte lägga upp en bild på mig i min vitblå landstingspyjamas, men vi sparar det till senare ;) Så blir det några bilder på några av dom jag gillar här i stan istället (utan inbördes ordning ;)



JOSEFINE: min friska fläkt från Lidköping. Henne hänger jag mycket med och det har aldrig blivit tråkigt! Nu är hon dessutom på språng att bli sambo med sin kärlek Olle, som vi sprang på en utekväll i våras. OTROLIGT roligt :)


 

 

AMANDA: Första dagen i Uppsala, då det var dags för inskrivning på BMC och sjuksköterskeprogrammet. Då var det med denna skönhet jag bytte mina första ord. Sen dess har jag gillat henne till tusen.

Från Norrtälje :)

 




MARIA: Från Gällivare (till vänster) är tryggheten själv med sin underbara dialekt. Alltid ett leende på läpparna och alltid något klokt att säga! Och så sjukt rolig :)



ÅSA (till vänster) från Uppsala. Hon lämnade oss innan sommaren för att prova sina vingar på annat håll. Sjuksköterskeklanen är inte sig lik. Men som tur är får vi behålla henne i stan, och på BMC, där hon fortfarande pluggar. Men jag är så glad att jag fick dyka ner i samma basgrupp som denna donna. Oslagbar är hon!

EMELIE (mitten), från Norrköping: Har också stuckit ifrån oss. Men det var för kärleken i Norrköping så det kan man inte säga något om. Det där leendet möttes man av varje dag i våras. Jättetråkigt att du inte är kvar i stan!!!
Men jag prisar kärleken och är glad för er skull! :D



KRISTIN: från Tierp/Uppsala: Min trygga hamn! Här har vi tjejen med koll och livserfarenhet, Det är bra för oss nyutflugna småfåglar att vi har en sån här goding! :) Så otroligt härlig! Jag blir glad bara av att tänka på henne





MAGNUS, Från Lund: Min skåning. Som jag aldrig kan prata i telefonen med för jag förstår inte ett ord av vad han säger om vi inte pratar med gester. Mr Magnus Winther. Min trogne följeslagare på alla kvällskurser vi dyker in i. I höst ska dom bli fler! Glädjespridare till tusen!
Och på denna bild är underbart vacka Solvind med. P-U-M-A!





CAROLINE: Halmstad. Här saknar jag ord. Min prinsessa!!





JOAKIM, Östhammar: Min fadder. Han tog mig under sina vingar under nollningen och sen dess håller jag honom väldigt kär. Där blir det många svettiga promenader och snack om alltifrån brudar till injektioner :)





MARIA, Älvdalen: Min vapendragare. Dig släpper jag aldrig!





Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder. Jag pluggar faktiskt egentligen.. jag tar bara en paus för konsten :) DOCK måste jag bara få med min uppsala-familj. Min trygghet i stormen. Min ö i havet. Där får jag kärlek och ett varmt hem och det är oersättligt i det här studentinfernot. Jag är så tacksam för er. Ni anar inte. Ni är helt oslagbara!!
Bild på Sune-Kristian (min favorithund över alla), och syster Alva saknas. Men här är; KAJSA, ROLF, CLARA OCH VIDE. Mina Willmark/Anderssons. Mina ögonstenar!









Nu blir det alltså inte fler vänner idag. Men här har ni en liten smakbit av vad jag ägnar mina dagar åt. Mer bilder och snack kommer jag med sen. Men ni som följt mig här vet att det kan dröja ;D
Och älvdalsklanen som befinner sig i stan och som jag tycker så mycket om - kommer jag inte ens lägga upp bilder på. Så många snygga älvdalingar som det är nu i uppsala finns det inte rum för! ;D Men jag gillar er!

PUSS OCH KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback