sista september!

Idag fick jag helg. Så ikväll vågar jag vara vaken och se på tv och imorgon ska jag unna mig en liten sovmorgon innan jag kilar iväg till biblioteket och skriver lite. Skölnt att inte känna någon press eller stress inför sovning. För sånt är jag nämligen expert på - att elda upp mig själv då klockan tickar iväg och nattimmarna äts upp.

Sen tänkte jag ägna resten av detta inlägg till att berätta hur himla stolt jag är över mig själv! Igår eftermiddag och idag - flera gånger - har jag fått väldigt mycket beröm och positiva ord från personal, patient och dennes anhöriga. Jag ägnade nämligen en stor del av gårdagen på onkologen och för att göra en väldigt lång historia kort -> så gick det skitbra och jag lyckades lugna både patient och anhöriga och tårar är nu utbytta mot leenden och lugn! Och det känns inte kortvarigt utan allt fick verkligen en så positiv vändning i allt det negativa. Hur jäkla bra jobbat är inte det?? Jag har aldrig fått så mycket beröm i hela mitt liv och jag känner verkligen själv att jag gjorde ett riktigt, riktigt bra jobb igår.
Direkt när jag kom imorse haffade nattpersonalen mig och frågade vad jag gjort, höjde det jag skrivit ner från gårdagens möten på onkologen till skyarna och var så positiva och tacksamma för patientens nya frid och lugn i själen. WAWAWHHOOOOOOOOM. Ni kanske förstår att om man får höra något sånt kl 06:30 på morgonen så blir resten av dagen riktigt bra sen? :D

BRA JOBBAT MAJSAN!!!


Hejdå September - HEJ OKTOBER!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är jättestolt över dej gumman.

Blir också mer och mer övertygad om att det sällan finns någon anledning att slita med barnuppfostran....att tro att man kan göra barn till något/någon och att man själv kan styra det. Man är som man är och du är underbar !

Kram

2010-10-01 @ 10:18:38
Postat av: Annica

Vågen för dig! Fler Majjor i vården !

2010-10-02 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback