fredagsmys

Och så kom fredagen. Vart den här veckan tog vägen tänker jag inte ens försöka komma ihåg.
Jag har dock haft en liten "förtidshelg"- vilket innebär att jag varit ledig torsdag fredag, istället för lördag, söndag. Frågan är väl om jag är nöjd med det eller ej ;)

Men fredagsmys tänkte jag försöka få till ändå. Om än inte som vanligt eller på riktigt. Ett riktigt fredagsmys utspelar sig hemma hos mamma och pappa. Med så mycket god mat att man spricker. Kött ska det vara. Helst pappas grillade oxfilé. Sen fortsätter kvällen i soffan där hela familjen har tryckt ihop sig framför något skitdåligt tvprogram eller på sin höjd en värdelös film. Och alla är vi jättelyckliga.

Den här fredagen har jag dock fått ihop det med Maria. Och det ser jag också fram emot. Jag behöver verkligen lite social stiumulans efter att ha häckat inomhus med mina böcker i två dagar. Vi ska festa till det på massa frukt och gott framför idol. Men först puttrar min lilla soppa på spisen. Spenatsoppa och ägg står på fredagsmenyn.

Och imorgon ringer klockan okristligt tidigt. Då blir det 6 arbetspass på raken, SEN åker jag hem till älvis. För ett långt helgmys!!!!
Bättre kan det väl knappast bli :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback