ett höstigt älvdalen

Hösten har verkligen hittat hit nu. Jag tror till och med att vintern står på lur. Det är så där riktigt krispigt och kyligt och frostnätterna är här. Löven är gula, orange och röda. Luften är så frisk. Jag har det riktigt skönt här hemma. Helgen har bestått av mina favoriter. I hemmets stilla vrå. Otroligt skönt att få ladda igång batterierna lite.
Denna söndag har jag dock ägnat helt åt studierna. Eller iallafall försökt. Motivationen är som bortblåst och även om jag lagt alldeles för många timmar på mitt PM idag, så kan jag räkna raderna jag skrivit på mina två händer. Det är inte okej! Men med skrivtorka och med avsaknad av motivation är det helt överjävligt att försöka få ner något. Det går inte. Jag hoppas på lite mer flow nu mot kvällen. Vi får väl se :)

Imorgon åker jag tillbaka till uppsala igen. Det känns lite tomt för jag hade gärna varit kvar lite till. Jag hoppas tillfälle för en till hemresa ges ganska snart. Jag är mer sugen på att kramas och mysa än att läsa böcker och skriva tentor. Jag hoppas dock att det är en tillfällig svacka för annars kommer jag gå bananas i uppsala ;)

På praktiken går det fortsatt bra. Jag har 3 pass kvar med sjuksköterska och sen är månaden på Akademiska sjukhuset över för denna gången. Fort gick det. Och kul är det! Men ska bli skönt att få komma tillbaka till BMC och studentlivet igen.. har flera roliga kurser på schemat denna hösten: omvårdnad, pedagogik, klinisk mikrobiologi och farmakologi. Jag är riktigt sugen på dom allihop.

Åter till mitt PM :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Det kommer att gå så bra, så bra! Det är bara att konstatera att det ibland går lättare än annars. Så är det. Jag har hittills inte varit med om att det inte vänder, många ups and downs har det blivit genom åren. Nu är det up för min del. Både vad gäller jobb, väder, årstid, träning och faktiskt också hemma, fast så mycket är kaos. På något sätt behöver man träna sin uthållighet, inte bara när det gäller joggning eller någon annan fys träning, utan också vad gäller jobb, studier eller vad man fyller sin dag med. Och det bästa är när man får ett andningshål, som du fått i helgen! Låter så härligt. Mina andningshål är kortare tror jag, i helgen var jag ute och cyklade med min MTB och körde rakt in i ett svampställe. Det gick INTE att lämna svamparna, fast jag har ålagt mig att inte göra allt på en gång ( i det här fallet cykla och plocka svamp) utan försöka göra en sak ordentligt! Underbart var det att svettig med världens bästa cykel vilande bredvid, plocka hela cykeltröjans ryggficka full med svamp, med den härliga höstskogens sus som ackompanjemang! Det räckte precis till en underbar svampmacka till mig! Hare bra och kramis/Karin

2010-09-27 @ 13:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback