sista rycket i oktober

Oktober har ett par dagar kvar innan november intar scenen och klockan ställs om till vintertid. Och jag bara njuter! Besökte farfar i Lycksele under helgen och fick mig en vinter-boost så nu kan jag med ro i själen vänta tills snön faller här i stan. Den är efterlängtad, men nu med ro :)

Helgen i norr var toppen. Resan upp gick bra för då blev det nattåg och drogad som jag är då jag åker buss/tåg/bil/flyg så märkte jag inte av resan alls. På hemvägen däremot var det dagtid och buss och av någon anledning så ville jag njuta av att susa genom sverige. Jag chansade därför på att jag skulle hålla mig frisk och kry och struntade i att droga ner mig. Och det gick ju bra! Dock blev den 12 timmar långa resan väldigt lång och jag höll nästan på att äta upp mig själv.

På plats hos farfar var allt perfekt. Jag fick lugn och ro att vara med honom och jag kunde gå till småkusinerna för lite fart och fläckt när jag ville. Det blev utgång. Det blev många långa samtal. Det blev mycket mys. En perfekt helg. Den gör jag snart om!

I övrigt i livet så har vi bytt skola för en månad framåt, så nu är det nya fräscha lokaler och en överjävligt seg kurs i pedagogik. Jag förstår den inte.
Nu längtar jag till farmakologin och mikrobiologin som känns som mer matnyttiga kurser. Och då blir vi på ackis. Inget mer biomedicisnkt center på ett tag alltså. Skönt :)

Nu ska jag kolla till min tvätt som äntligen får bli ren.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback