Tankar genom dalarna

Jag sitter på tåget påväg mot Älvdalen med mellanlanding i Mora.
Har som tur är lyckats ockupera två säten för mig själv, här sitter jag med min kursbok uppslagen på bordet bredvid mig, en anatomisk atlas uppslagen i knäet och en annan på sätet bredvid. och datorn har jag i högsta hugg. jag ser nog ganska effektiv ut. Men skenet kan definitivt bedra! jag kom på mig själv med att (den senaste halvtimmen) diskuterat djupa frågor med mig själv:

- Ska jag gå iväg till bistron och köpa en kopp kaffe och en bulle?
* eller hade det inte varit godare med en varm chocklad kanske?
- fast jag har ju en bannan i väskan
* och riskakor
- ska jag gå och köpa en kaffe ändå?
* eller skita i det?
- fast hade det inte varit gott?
* undrar vad dom här bredvid har köpt..
- åhåå.. chokladbollar. med socker. det var värst. gott..
* smörgås? Mhmm.. luktar gott!
- nu doftar det kaffe här..
* kanske skulle man gå och köpa sig en kaffe ändå..
- eller så skiter jag i det.
* eller så gör jag det..

och så här spinner det vidare i mitt huvud. Djupare blir det inte ikväll, mer nytta kommer jag nog knappast att åstadkomma.
Nu funderar jag på vad som rör sig i alla andras huvuden som sitter här omkring mig.. det vore ganska spännande (och läskigt!) om man kunde höra. alla är nog inte så oförargeliga i sina tankar som jag ;)

1 timme kvar nu. Jag kommer nog hinna bolla kaffet många gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback