Björn ur ide!

Jag har inte skrivit på så länge att jag inte ens kan skämmas längre.. Vi ses i april! Blev plötsligt maj :) Men det värmer i hjärtat att det fortfarande är några av er som tittar in här varje dag, och DÄR skäms jag. Hujedamig, och jag ska bättre mig. Nu har jag skrivflow igen. vi får se hur länge det håller i sig.. det har ju gått upp och ner här sen.. 2005 då jag började skriva. Galet, 5 år sen. Och på tal om det - och för att säga som alla säger, och en fras som jag själv sliter ut: Vart tog tiden vägen??
Min första termin på uni i uppsala har bara rusat förbi. för att inte tala om hur fort april gick. Vart tog april vägen? Vi sitter i maj nu och tentastressen susar runt huvudet på mig - Jag har fortfarande inte låtit den susa in i huvudet - utan den får än så länge vara där utanför och pressa ner mig framför dator, böcker och anteckningsblock. Men att jag har en sjuhelsickes stor anatomi & fysiologitenta inom en snar framtid känns inte jobbig. Jag vet nämligen att det kommer ett nytt försök den 17e augusti. Så varför stressa sönder sig själv när man får en chans till? Nej. Så jag läser med lugn och ro i själen. Men många timmar blir det varje dag! heldagsföreläsningar som efterföljs av egna studier. Ordet fritid har upphört att existera och den heliga helgen har förlorat sin possitiva klang. Måndag som onsdag som lördag - Jag sitter med nosen i böckerna. Men det finns ingenting annat att göra. Det ÄR en mördarkurs. MEN den är så fruktansvärt intressant att jag gärna begraver mig i dessa böcker -och då jag kopplat bort pressen att klara första tentan (även om jag SJÄLVKLART önskar att det räcker med ett försök), så blir det bara roligt att läsa och få lära sig. Men tempot dom satt upp i uppsala kunde kanske sakta ner lite grann. Som sagt: vart tog fritiden vägen?
Men den 27e maj skriver jag den här tentan, den 4e juni tentar vi sista kursen och sen är det sommarledigt!
Sommarledigt!! Smaka på ordet: SOMMAR-LEDIGT! Jag bli pirrig i hela kroppen. Och ledig ska jag vara. 3 ynka veckor (23,25,29) styr jag kosan över till norge för att jobba men sen ska jag bara njuta av sommaren. Nästa termin drar inte igång fören i september.

Nu har jag stoppat undan böckerna för ikväll och till och med hunnit med att pyssla om mig själv. Långdusch, peeling och inpackningar. Och nu sitter jag här. uppkrupen i sängen med en liten godisskål och alldels lagom fredagsunderhållning på tv. Snart tänkte jag släcka ner och återta min bok - en bok i skönlitteraturens tecken har jag inte ens orkat titta åt på väldigt länge. Men ikväll känner jag mig sugen. Jag behöver lite dramatik! ;)

Maj-månad. Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som att du har det bra trots slitet. Livet är lite slitigt ibland. Dock ska man se till att det känns ok eller t o m kul. Och det KAN det, samtidigt som man sliter, släpar, förkovrar sig, trimmar, fixar och allt vad vi människor fyller våra dagar med. Däremot kanske Alfons Åbergs farmor har en poäng med att det är bra att ha det lite tråkigt ibland, så man fattar när det är kul. Kanske är det variation som man ska ha. Att våga variera sig och då måste det ju vara ok att det ibland blir lite tråkigt, eller jobbigt vad det nu kan vara. Egen erfarenhet säger också att livet presenterar även en del oväntade tråkigheter och roligheter. Det ordnar sig. Ha det bra! Kram Karin

2010-05-10 @ 13:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback