septemberväder + myggor = ?

Jag ligger utsträckt i soffan med datorn på magen och med Anna Skipper i fullgång på tv:n. Jag har balkongdörren på vid gavel och den friska luften bara strömmar in (även min granntants röst strömmar in från balkongen ovanför.. där sitter hon som vanligt och snackar taktik med sina fyra katter när kvällen börjar smyga sig på). MEN något som Inte strömmar in - det är MYGGORNA!
Jag brukar aldrig våga ha dörren öppen efter det har blivit mörkt ute och före vi krupit ner i sängen och släckt alla lampor. Först då smyger jag bort och öppnar upp. Annars blir det mygginvation här hemma.
Tror att tuvan ligger i ett riktigt myggbo, dom sticker direkt man kikar ut genom fönstret känns det som.
Och på golfbanan vi har här bakom har det tydligen varit helt extremt ett tag. Och det märkte väl jag och pernilla när vi promenerade runt där. Det gör jag aldrig mer! :p

Så jag tror alltså att kylan har besegrat myggorna för i år. För kyligt är det! Löven gulnar och dalar. Fleecetröjan är på här hemma och långkalsongerna åker på innan jag går ut. (Egentligen har jag nog en väldigt kort sommarperiod. Dubbla byxor har jag nog ända in i juni.. och nu har dom åkt på igen för någon vecka sen - i augusti. Vad kul det är att ha blivit en riktig fryslort! Vilket i och för sig också är konstigt- Då jag inte tål värme heller! ;) Och dunjackan har jag hängt fram. Den tittar jag på varje dag innan jag går ut, men än har den inte fått följa med.

Idag var det dock riktigt sköna vindar ute. En lunch på uteservering funkade faktiskt. Kanske var det den sista i år? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback