så kom helgen


Fredagskvällen är här och jag ligger utslagen hemma i älvdalen. Är ruskigt trött, och hela min familj går runt som zombies så man blir inte direkt uppiggad av varandra. Jag tror att det är dags att stupa ner i soffan framför tvn snart.

Min dag har förvisso inte varit jätteansträngande. Hade bara lektioner mellan kl 8-11.20 så jag kan inte påstå att jag slitit ut mig.. vi myste dessutom mest på dagens lektioner. Mina gullungar! Älvdalens högstadieelever is the shit :)
Men ändå har jag gått in i någon fredags-psykos som alltid tycks infinna sig. Aldrig kan jag vara pigg snygg och fräsch och känna för att slå klackara i taket en fredagskväll. Det jag drömmer om (och ägnar mig åt) dessa kvällar är att krypa ner under ett stort varmt täcke i soffan och sen slötitta mig igenom mer eller mindre ytlig underhållning på tvn. Och vi får heller inte glömma Domus-godiset. Det är ett måste och ingenting man kan räkna bort en sån här kväll.
Till den kategorin hör också middagen som även denna fredag (och varje fredag sen jag slutade med bröstmjölk och övergick till fast föda: bestod utav Veckans överraskning!!

Imorgon står lite övningskörning på schemat. Troligtvis kommer det inte att bli av,det blir det aldrig och nu har jag klarat mig i snart 22 år utan att behöva sätta mig bakom ratten. Men det är väl på tiden att jag försöker mig på körkortet. Står väl inte på fören jag är för gammal annars.
Jag ska också ta mig an lite städning hos mormor, hon får peka och jag dammsuga. Sen blir det Eventuellt lite festligheter till kvällen, där är inte heller något bestämt men det bjuds på party i Bunkris! Jag har aldrig varit där så får väl inte skratta åt det hela men det känns knäppt att bege sig till Bunkris för att gå ut och roa sig :)
Men vi får väl se! Håller tummarna för att saralotta ska hänga med, isåfall blir jag nog lite mer pepp. Är på tiden för en utgång nu :)


Soffmys nästa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback