lill-lördag


Lill-lördag har jag och min bor haft idag. Eller kanske mer en "liten helg" med massa mys mitt i veckan :) En kväll med supergod mat (veckans överraskning) och soffmys - fotboll, idol och fråga olle - kan en lat kväll hemma bli bättre? ;)

Min dag började dock i älvdalen och inte så värstmysigt. Jag har nämligen haft en natt som varit helt fruktansvärd. Så himla rädd som jag varit! Men då var det skönt att ha pappa i rummet bredvid - för dit gick jag i panik :)

Natten handlade såklart om mardrömmar, och det har jag inte haft sen jag var fullproppad med malariaprofylax i ghana- och innan dess minns jag knappt, bara vaga grejer från när man var liten och livrädd natt efter natt.

Men inatt var jag alltså rädd igen. Innan jag somnade klurade jag på det här med min framtida utbildning, "är det barnmorska jag vill bli?"
Och inatt vaknade jag av att en stor, psykotisk sjuksyster kom springande emot mig i en ruskig fart. Hon höll en spruta och i exakt samma sekund som hon sprang in i mig så dundrade jag rätt ner i golvet. En jäkla smäll! Hjärtat slog i en rasande takt och jag var både svettig och förvirrad. Och hade rejält ont i arm och knä.
(kanske var hennes besök ett bevis på att jag inte ska skriva sjuksköterskeprogrammet på min ansökan i oktober? ;)

Men tydligen lyckades jag somna om för helt plötsligt "vaknar" jag av att hela min säng är full utav kryllande en decimeter stora myror! och jag bara skriker och gråter och skriker. Jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen och var så där uppjagad och sjukt förvirrad. Jag stortjöt! Verkligen hulkade!
När jag inte lyckades lugna mig själv så sprang jag iväg efter pappa.
Så han kröp ner hos mig och efter en stund slutade mitt gråtanfall och jag fick somna.
Men det krävdes en pappa :)

Helt sjukt hur rädd man kan vara där mitt i natten när man inte fattar någonting och sjuksystrar, mördarmyror och andra otäckheter känns så där riktigt levande. VART ÄR JAG VAD HÄNDER?? Och jag var så slut att jag inte lyckades skaka av mig det där, som det annars är så lätt att göra med drömmar.. Puuh, bara en dröm! Det fanns inte inatt. Inatt var jag liten. Liten och vilsen och mörkrädd. Det är då pappor är som bäst :)

 

Nu är den här dagen slut, jag ska greppa eltandborsten, tvätta av mascaran, bädda åt lillebror i soffan och sen krypa till kojjs. Sen dyker nog C upp om någon timme från ännu en tur i ishockeyns tecken :)

 

Nattinuffs.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback