Här sitter jag och skelar..

Ja det är sant.
Idag var jag hos optikern för att göra en liten justering på mina linser. Jag gör det ungefär var 3e vecka. Jag blir aldrig nöjd. Det beror tydligen på att jag ligger precis på gränsen, jag har för litet synfel för att det ska gå att hitta en matchande lins. Men jag har för stort synfel för att vara utan. Då är det mina glasögon som gäller men dom kan jag inte riktigt bli sams med. Så jag kör oftast utan.
Men idag bytte jag alltså ut mina linser. Och till på köpet fick jag med mig hem massa övningar. Ögonövningar. Jag är nämligen SKELÖGD! Jag vet inte om hon kallade mig det för att dom var trötta på att jag ränner där jämt eller om optikern helt enkelt har upptäckt att jag är vindögd efter sisådär 22 år!!

Så nu sitter jag här med mina skelande ögon och gör mina övningar. För jag fick nämligen veta att: "Gör du dom inte kommer det bli värre då muskeln förslappas. och du måste alltid ha linser eller glasögon på!" Så ja. Nu är det väl det som gäller.
Det här är sista chansen för mig att hitta rätt linser. Nästa tillfälle blir om synen blir sämre, men det har den ju inte blivit dom senaste 7 åren så det blir den nog inte inom en snar framtid heller. Så nu ska jag låtsas att linserna är perfekta för mina glasögon ligger så himla bra i fodralet som dom gör.

Inget ont om glasögonbärande människor, men det är hemskt svårt för mig att motivera mig till att använda dom då jag nästan ser bättre utan (det är brytningsfel och översynthet.. och nu skelningen dom ska korrigera). Men då är det lättare att bara sätta i ett par linser på morgongen och inte låtsas om det.
Ungefär som att använda tampong ;)

Nu kikar vi Idol jag och min svåger Daniel.
Christoffer spelar match och kommer hem inatt och Daniel är stand in och ska sova över här.
Vi dricker the, äter jordnötter och har det mys. Sånt är bra:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Det kanske känns bättre om jag talar om att Janni också är skelögd? Dold skelögdhet har Margit berättat för mig.. (fast jag är inte helt 100, så rätta mig om jag har fel Janni ;p)

Postat av: Maja

Ja dold skelögdhet kallade hon det!

Det kommer när jag är trött och inte orkar hålla i ögonen själv (då ska tydligen glasögon va bra).



Känns skönt att jag har janni i samma båt isf:P

haha

2009-10-01 @ 10:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback