Förlänger sommaren lite


Egentligen längtar hela jag efter vintern nu. Den riktiga vintern där solen går ner nästan innan den gått upp och det ligger metertjock, fluffig snö på marken och alla träd och hustak är klädda i vitt.
Jag älskar att vara ute och träna på vintern, ta en power walk och känna den kalla luften och det krasande ljudet under fötterna. Myskvällarna med tända ljus inne. Alla stearinljus, öppna spisen.. Mmm :)

Jag blev ju lite snuvad på förra vintern. Första halvan av den tillbringade jag i 45gradig hetta. Överhuvudtaget har det senaste året bestått av ganska mycket sol, 4 månader i Ghana, 2 veckor i Thailand, 1 vecka i Grekland och nu 1 vecka i Egypten!

Men det ska bli riktigt riktigt skönt! För den svenska sommaren kom och gick ganska snabbt.. Jag vet inte riktigt vart den tog vägen? :) Därför känns det ganska skönt nu att ladda upp batterierna med sol, bad, god mat och massa massa mys i Egypten innan vi går in i oktober/november och vi närmar oss vintern. För hur underbart fin och härlig jag än tycker att vintern är, så är den brutalt lång. Lite föör lång till och med :)
Därför ser jag fram emot den här resan väldigt mycket. Vem vet när det blir nästa gång förresten? Får jag som jag vill är jag fattig student från och med januari. Och då kanske det varken finns tid eller pengar för några fler semesterupptåg på ett tag. Vi får se :)

två bilder på hotellet/poolen,från
fritidsresor





GÖTT ska det bli! Om två veckor (6/10) bär det av. SKönt skönt SKÖNT!!! :D :D



Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter helt underbart! Jag vill också åka bort. Vem ska du åka med? :)

Postat av: Emma

Åh så mysigt! Nej tyvärr finns varken tid eller pengar för en resa just nu, men vi har för avsikt att åka om inte allt för länge. När vi hunnit spara undan någon extra krona och fått ordning på allt.



Va gulligt av dig att höra efter iaf! :) Vi var och kollade på en liten 2a som ligger i källaren på en helt nybyggd villa igår och den var helt underbar enligt mig! Man skulle nog kunna få den supermysig! Kök och vardagsrum i ett och sen ett badrum och ett sovrum. Allting helt nytt och superfint! Så jag håller tummarna! Annars får vi lösa det på något vänster :)

2009-09-21 @ 20:48:57
URL: http://knasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback