eld


Jag blir nog ensam en stund till. C ringde nyss och dom hade hamnat mitt i en stor brand i orsa. Tydligen ett hus som brinner ruskigt ordentligt.
Jag ryser bara jag hör sånt. Jag har alltid haft en distans till såna hemskheter, intalat mig att det inte finns, att det inte händer. Men när vi vaknade i våras av att vårt grannhus stod i lågor och jag fick se hur tegelstenarna bara rasade, lågorna åt och åt och åt huset, och det slutade med att en kille dog. Ja då förstod jag att det kanske inte är så långt borta. Det är så sinnessjukt hur en eld kan äta. Att det kan sprida sig så och bara växa. När hyreshuset här brann ner så klättrade elden fram. Jag har aldrig sett det förut. Men det såg ut precis som på tecknad film, hur elden klättrar, växer, äter. Fruktansvärt.
Hoppas för allt i världen att ingen människa skadas i orsa ikväll. Elden är så hemsk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback