"Efterlyst"

Om en liten stund börjar Efterlyst och jag har sett fram emot det flera dagar då jag antar att det kommer handla en hel del om Linda Chen-mordet. Man skulle tydligen få se hela klippet med Mats Alm och jag har hört så mycket snack om det att jag bara måste se det. Överhuvutaget är jag väldigt faschinerad av det här mordet. Eller inte just mordet men allt som händer runt omkring med hennes sambo. Det känns helt galet allting.. skulle vilja förstå hur det rör sig där uppe.. Allra helst ang. den här bilturen han tog aftonbladets reporter på - samma väg som han åkte med Linda Chen innan (efter?) han slog ihjäl henne? Eller det här med bröllopsmaten? Han hade inte beställt någon och det borde ju ske i ganska god tid innan ett bröllop/en fest? Så var det lplanerat sen en tid? Och massa massa annat.. Eller är det inte ens han? Går det ens ihop att det skulle kunna vara någon annan? Jag kan erkänna att jag redan har dömt honom. Och jag tycker att det är så läskigt att det kommer så nära, hon hittades i bjurs liksom!

MEN nu har jag en känsla av att kvällens Efterlyst kommer innehålla något mer :p
Rånet imorse.. jag har inte träffat någon idag som inte nämnt det här. Och alla är lika stumma. Det är så häftigt. Vilken jäkla grej!
Småtjuvar har jag ingenting för. Människor som snattar, rånar folk på stan, eller gör ett påtänt försök och skjuter vilt omkring sig på ett litet postkontor. Vadsomhelst i den stilen. Det är så litet och fjuttigt och idiotiskt. Men en sån här kupp. Dom kan tydligen ha fått med sig en miljard??!! Det känns så genomtänkt och smart och jag är ruskigt impad. Lyckas man med sånt här (om dom nu inte åker fast) så är man tametusan värd det. Vilken grej. Ska bli spännande att se vad GW har att säga :p


________________________________
Nej nu har jag ändrat mig. Nu tror jag det är bror-Chen istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback