kan månen försvinna?

Igårkväll när jag promenerade mina kilometrar till jobbet så såg jag ingenting. Det var kolsvart. Stack jag ut handen framför mig så såg jag den inte.
Det finns inte en gatlykta här och inatt har månen varit spårlöst borta. Kan månen försvinna helt?
Jag lyser framför mig med min lommelykta på mobilen framför mig när jag går. Och rör handen med ficklampan hejjvilt i konstiga rörelser varje gång det kommer en bil (min enda reflex försvann nämligen i samma veva som min lillebror lånade den förra veckan!).

Den här natten har gått rasande fort. Hela veckan faktiskt. Snart ska jag göra min sista sovning sen bär det av till flygplatsen och hem. Taxi-tåg-byteavtåg-flyg-tåg-HEM! det gäller att hålla sig vaken ;)

Den här hemresan ska allt klaffa och jag ska inte hitta mig själv gråtandes på en flygpplats. Denna gången har jag marginalerna på min sida :p


Jag har fått svar från högskoleprovet också. (Eller inte jag, det var visst någon hemma som ÖPPNADE MIN PRIVATA POST!) och jag fick 0,7 så nu vet ni det och slipper flina när ni slår upp tidningen o finner "Dom fick sämst resultat i just Din kommun". Men jag är tusan nöjd med mitt 0,7. Det kanske inte hjälper mig in på universitetet i år men jag trodde det gick sämre. Förhoppningsvis tar mina betyg mig in till våren men gör dom inte det är jag inte rädd för att prova ett prov (eller flera..) igen. Jag hade jättekul när vi skrev det och så länge man får över 0,1 så räknas det ju med när man söker. Och det hade ju jag.

 

När jag slutar idag ska jag knalla upp till sjukhemmet här ovanför och skriva rapport och hämta städgrejer.. jag ska nämligen städa en lägenhet som redan jag kom var sjukt sunkig. Jag hoppas inte nattvakt nr3 är så kräsen.. jag har nämligen ingen större lust att lägga ner så mkt krut på det :p Jag vill bara äta min risifruttiXL framför ett Grey's anatomy-avsnitt, köra en runda med eltandborsten, krypa ner i min sovsäck (fast det finns faktiskt rena sängkläder i skåpet och täcken men jag har inte orkat bädda i det..), och sen sova min skönhetssömn tills dom går bananas på undervåningen (det slår aldrig fel) och jag vaknar.. kan inte somna om..
..och Hade det inte varit multihandikappade jag delade boende med (är fördomsfull och antar att dom inte rår för att dom gormar, skriker och slår på väggar och i dörrar) så hade jag stormat ner och klagat för länge sen.
Men i stället biter jag mig i tungnan.. räknar till tio.. fokuserar på att jag får sova om några dagar då jag är tillbaka i Sverige.. och sätter istället på ännu ett avsnitt Grey's.
Och så drömmer jag mig bort i sjukhusvärlden! Synd bara att sjuksköterskorna i denna serien = kackerlackor = inte värda så vidare värst mycket. Och inte vrålpeppar det mig till mina kommande studier.. Men vafasen. Förälskar mig i högstatusläkarna istället och njuter av farten på ett sjukhus :p

Life is goood ;)

Godmorgon eller Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback