Andra natten

Igår kändes dagen och natten milslång. Det blir så fel innan man ställt om sig till att vara vaken på natt, och man går iväg till jobbet i ungefär samma tid som man egentligen borde ha gått till sängs.
Men nu är det natt nummer två och jag hoppas på att den här kommer kännas lite bättre, jag har iallafall sovit helt okej idag. Tyvärr gick min mardröm i uppfyllelse och jag har fått lyssna på en elektriker nästan hela dagen. Dock använde han sig inte av borrmaskin utan han har hammrat, hammrat och hammrat. Vissa stunder tror jag faktiskt han scannade in vart jag hade min huvudkudde och passade på att banka extra många gånger där, på andra sidan väggen. Öronproppar kunde jag lika gärna ha käkat upp idag, dom har inte hjälpt någonting alls. Men elektikern har ju tagit pauser under dagen (norrmän tar extra många pauser, men det visste jag ju sen förr ;) Som tur var har jag då haft hundgården precis nedanför fönstret. Så jag har fått lyssna på hundskall dom stunderna bankandet upphört.
Så en jättebra sömn har det kanske inte blivit. Men stundtals helt okej ändå. Och nu har jag ju ändå ruckat på mina normala dygnsrytm. Imorgon är jag nog helt inne i det här :)
Så här långt har nattens jobbpass varit en kamp. Gullig har blivit monster.
Och respiratorn har flugit åt alla världens hörn. Nu sover han utan, det gick helt enkelt inte. Vi bestämde oss för att låta honom somna och så ska vi försöka igen klockan 03:00, förhoppningsvis är han så trött då att han inte orkar bråka.. man kan ju iallafall drömma ;)

Annars sitter jag här i en fotölj och dricker nattens kaffekopp. Önskar att det fanns fler nattvakna människor inloggade på msn eller fejjan som jag kunde prata med. Men det får bli en filmsnutt nu istället, måste få hans sovande timmar att gå. För det svåra är inte att hålla sig vaken, det har gått hur bra somhelst. Det svåra är att få tiden att rulla på lite utan att man tänker på det. Igår var jag medveten om varenda minut. Och jag kan bekräfta en sak: en natt innehåller Väldigt många minuter.

Tro om det ska bli lite Grey´s Anatomy nu kanske. Har ett par säsonger att plöjja :p

Kommentarer
Postat av: Pappa Leif

Hej, har just kommit hem efter att ha haft ett föräldraråd. Kul att få läsa vad du gör. Hoppas att du får sova ut ordentligt i morgon. Puss från en stolt pappa

2009-11-04 @ 21:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback