Februari

Jag tappar nästan andan när jag tittar i kalendern och ser att vi redan gjort halva februari. Det är galet.
Snart är det wasaloppet här och när väl det är avklarat med utdelning av blåbärssoppa till de glada hjältarna i spåret, så är våren nästan här. Då är vi i mars. Mars. Hjälp!

Sen jag kom hem har dagarna alltså gått i raketfart. Jag vet inte riktigt varför, för så himla mycket har jag ändå inte uträttat :) Jag myser mest på och har det bra. Men det är otroligt skönt! Men jag känner att jag behöver det efter den här hösten, även om den var den bästa någonsin så tog det rejält på psyket. Undrar bara hur länge jag ska lyckas leva på det ;)
Men jag jobbar iallafall ett par dagar i veckan nu, ibland alla veckans dagar, ibland fyra. Den här veckan blev det tre. Men jag är glad för det jag får! Jag är på skolan nu och har vikarierat som lärare i svenska, engelska och franska. Jätteroligt är det. Men jag var lite tveksam innan jag tackade ja första gången. Högstadieelever?? Hu! Men jag har aldrig träffat på snällare elever! Dom sitter som små ljus :) Och det är jag som får försöka prata igång dom när jag börjar få tråkigt framme vid katedern :) Men det har gått jättebra! Jag har också hoppat in som elevassistent för en underbar liten grabb. Med honom kunde man inte ha tråkigt. Vilken kille!

Jag har egentligen slagit bort alla tankar på att åka tillbaka till norge. Men nu har jag hittat ett sommarjobb som jag är jättesugen på! Så nu sitter jag och filar på mitt cv och ska snart skicka iväg det. Är ett jobb från april/maj-oktober och det skulle vara skitbra! Det känns som en bra period, så kan jag hitta på något nytt sen :) Jag känner inte att jag är redo att ta mig an några längre grejer :p Nu ska jag såklart inte ta ut någon seger i förskott. haha, pratar som om jag redan fått jobbet :p Men säger inte vad det är för då kommer jag bli så sjukt besviken om jag inte får det :p

 Är hemskt ressugen igen! Men med en handikappad pojkvän, som dessutom har börjat försöka sig på ishockeyn igen (ungefär 7 dagar i veckan, varje vecka, året om) så är han inte så hajj på att följa med mig. Och jag vet inte om det känns jätteaktuellt att resa ifrån honom igen. Så i oktober vore det lagomt att åka igen. Och så kanske  jag är redo att börja plugga igen hösten 2010.
Det låter väl som en bra plan? :)

Nu ska jag åka iväg till mora och ägna mig åt min oäkta hälft. Bara mys hela helgen lång! Perfekt.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Hallå :)



Ja jag trivs faktiskt på mitt jobb, förutom när jag sitter i kassan lite för mkt :P Får så ont i axlar/rygg då :) Men det är bra lön o på helger är det ju OB så även fast jag jobbar väldigt lite så får jag så jag klarar mig :) Önskar att jag fick jobba mer dock ;)



Jag hade gärna åkt till Norge men nu har jag precis fått pojkvän. Så just NU kommer jag nog inte åka dit. Hade nog saknat ihjäl mig lite för mycket ;) haha.



Får se vad som händer i mitt liv :) Förstår att du vill åka tillbaka till Norge o tjäna pengar :) Pengar underlättar ju ;) Och resa är ju inte helt fel, vill jag också väldigt gärna göra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback