män med katt

Jag har alltid bott där kattägare har katter som lever sitt eget lilla liv och får springa fritt utomhus.
Men nu när vi bor i ett hyreshusområde har jag upptäckt ett nytt fenomen. Och det är vuxna män som är ute och promenerar med katter i koppel. Jag har aldrig sett det förut och jag tycker det ser lika roligt ut varje gång! Stora karlar med små tunna glitterkoppel och små söta katter i andra sidan. Dom promenerar runt här bland husen varje dag. Jag undrar om dom har en liten kattklubb ihop?
Innekatter är det alltså tal om. Min granntant en trappa upp har fyra innekatter. Var av en av dom som har vägt 12,4 kg och som nu har gått ner till 9,7kg. Ett riktigt fetto. Är det typiskt slöa innekatter? Men dom två är tydligen ute och motionerar i koppel ihop.. kan inte vara så svettigt dock med tanke på kattens fettma (..och tantens fysik..).





Jag ville fota männen med glitterkoppel men jag vågar inte. Sjukt söt katt dock.
Christoffer vill ha en katt så gärna att han nästan spricker. Men då vi har en sprojlans ny soffa för alldeles för många tusen som dessutom har otroligt härliga maskor man lätt kan klösa tag i så avvaktar vi med det.
Dessutom ser inte katterna i glitterkoppel ut att ha det så himla lajbans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback