så kom maj

Jag förstår inte vart tiden tar vägen!
Mitt hemska jobb gör att den bara flyger iväg! Den första dagen på veckan känns alltid lite tung och man tror att det aldrig ska ta slut. Men vips så är man här, en timme innan sista nattens pass ska dra igång. Så har det alltså gått en vecka. Och så är man ledig igen. Och hur fort en ledig vecka går kan man inte ens uppfatta. SWWIIICCCH!
Och så kommer en jobbvecka-en frivecka-en jobbvecka.. Och så är vi i maj.MAJ! Maj är förspelet till sommaren! Det känns nästan overkligt och jag undrar vart vintern tog vägen? När våren hann dra igång? Tiden har bara rusat sin väg!
Det är farligt att leva så här. Snart är jag väl gammal och grå utan att ens ha märkt det :p

Men imorgon är det alltså dags för ännu en ledig vecka. De två första dagarna är inplanerade, resten är öppna.
Vi börjar med att som vanligt åka direkt till gymet efter jobbet. Sen ska vi unna oss ett långt bastubad. (det hinner man aldrig under jobbbveckan då det blir en snabbdusch o fort hem för frukost och sovning :)).
Sen bär det av in till oslo allihop för en heldag.
Tisdagen ska påbörjas med gymet och yoga. Och det ser ut som att det ska bli strålande solsken även då. Och vi ska ha picknick med grillning och mys. Sen till kvällningen blir det storfest. Det är nämligen den första tisdagen i månaden. Den första tisdagen i månaden går varenda kotte som jobbar på oslo airport och bor i närheten ut. Då slås klackarna i taket vill jag lova.
En riktig höjdarkväll så tycker ni brudar hemma kan göra en snabbvisit hit då. :D

Nu ska jag dra på mig jobbkläderna för sista gången på en hel vecka. Och det ska bli UNDERBART vårväder Hela veckan! Precis som förra friveckan!! Att regnet har öst ner hela denna veckan känns bara fint. Vi har jobbat och gräset har blivit grönt. Perfekt! :D

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du skulle ju ha kommit hem och friat mej som också går in i 20 gänget på lördag :)!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback