1 dm blötsnö mot Grekland

Igår var det st mikaelsskolans årliga avslutningsbal. Förra året var det underbart grönt med något lätt duggregn på förmiddagen. Och visst var det lite mulet fram på kvällen då vi skulle samlas. Det var inte toppenväder då, men jämfört med vädret årets vackra par fick utdelat så kunde det nästan inte ha varit bättre.
Det snöade nämligen igår. Det snöade, snöade och åter snöade. Det var blött och kallt och förjävligt rent utsagt :p Då kändes det lite surt att tänka på hur många tusen de lagt ut på hår, klänningar, hästar, vagnar och cabade bilar.
Men dom var vackra ändå! Vackra och med leenden! Stolta och glada och så VACKRA!
Och jag var allt lite avundsjuk!

Men imorgon flyger jag iväg mot Parga.. och jag är inte alltför bitter när jag lämnar detta snöslask för en vecka med sol, bad, mys och god mat. Det ska bli underbart! Och jag ska inte använda mina armar en sekund :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback