starkt hat

Jag skulle nog faktiskt vilja medge att jag känner ett starkt hat mot två människor av det manliga släktet just nu. Efter det att vi planerat en myskväll med chips och schlager så lurade dom med mig till mora för utgång. Jag gjorde det där i torsdagsnatt redan så jag kände mig inte alltför lockad på ännu en runda. Men tillslut vek jag ner mig med kravet att jag MÅSTE åka hem direkt kl 02 när krogen stänger. Blev det såå??
Nej istället blev vi strandsatta vid babs i mora. Det snöade och var flera minusgrader. Jag var blöt och kall. Klockan slog 05.00. Jag var arg. Jag skulle nämligen upp och vara hurrtig bredvid (bredvid) wasaloppsspåret kl 07.
Och kunde jag somna när jag väl kom till sängs? Nej. Jag var så kall, så genomkall att det inte gick att slappna av. Jag hade fleesefiltar både under och över och omkring mig. Tjocka täcken och sockor och pyjamas. Det hjäpte inte. Jag låg vaken. Och klockan 07 var det dags att gå upp.
Det tyngsta var dock inte att det var minimalt med sömn. Det tyngsta var när alla sportiga skidåkare började åka förbi oss i bussar och bilar där vi stod, blöta, kalla och jäkligt sunkiga. Mitt i mora. Klockan fem på morgonen. Jag skämdes. Åhå vad jag skämdes! Där trodde jag att jag var på säker mark. Trodde minsann att dessa två hade lite mer kontakter med de bilkörande i vår by (jag är ju nämligen ung och utan eget förarkort). Men så var alltså inte fallet. Det var sista gången jag satte min fot hos någon av dessa. Sista gången jag följde med dom utanför älvdalens gränser, eller förresten: jag tänker aldrig mer tilltala dessa två!
Jag nämner inga direkta namn.. men jag kan ju säga att dom heter Herrdin och Hårdén och är 30+ (30+ och kan inte fixa chaufföör!!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack själv! Måste göras om och nu måste vi se till att hälsa på varandra tycker jag! :)

Postat av: Linnea

Haha stackare, jag önskar jag varit där och beskyddat dig!

2008-03-03 @ 12:56:46
URL: http://linneaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback