Prinsessömn, rakning och pilates


Även denna dag var nära att börja väldigt tidigt.
Självklart var jag dyngtrött redan vid 20-tiden igårkväll. Så redan en timme senare sussade jag sött nerbäddad i min säng. Och tro om jag blev rädd när jag sen vaknade, sträckte på mig och kände mig förvånansvärd pigg: KL 02.15! Man vaknar inte så tidigt! På sin höjjd så går man och lägger sig då, det är mer ok :p Men man vaknar inte då (ok varenda en i min umgängeskrets här går upp 03.45 var o varannan morgon för att åka till flygplatsen o jobba-- HUA!)
Men jag lyckades ta tag i mig själv och tillslut somna om.
Det är nämligen livsfarligt att väcka mig när det inte är dags att vakna. Jag har ootroligt svårt att slappna av igen och somna om. Men därför sover jag också med hörselskydd o dubbla ögonbindlar.. mm sexy :p

Hursom så fick jag sova gott till kl 05 och då gick jag upp och hade en riktig mysmorgon. Långdusch med inpackningar o en riktig hejdundrans frukost.
Sen bar det av på yoga. Våran instruktör var dock borta så det blev flytpilates istället. Var riktigt roligt och snäppet kämpigare än yogan. Jättekul!!
Det efterföljdes av ett långt bastubad tillsammans med ronja.

Sen blev det shopping i strömmen ihop med en hel hög jenter og gutter. Det shoppades för fulla muggar. Jag däremot kom hem med en mysdress i kanske en alltför skrikig färg. Men jag vet inget bättre än myskläder o mina gamla börjar slitas :p C däremot var på jakt efter en rakapparat till huvudet.. huu.. Lyckligtvis hittade han ingen som föll honom i smaken, så jag andades ut.
Men det gjorde jag i onödan. Han lånade nämligen en.. och just i skrivandets stund har han och våran kombo nicke låst in sig i badrummet för att raka av sig allting.
Niklas kom precis utanspringande med en stor hårtuss i handen "maja maja det är christoffers!! det är christoffers!!" :p Jag håller mig undan.. och blundar väl i värsta fall ;)

Mellan shopping och rakning så begav vi oss till grannhuset för att titta på semifinalerna och lite brasilien-sverige. Jag lagade mat, satte mig till rätta i soffan, skrattade lite åt mina manliga vänners sjuka teorier och sen sov jag som en liten julegris. Eller kanske som en prinsessa.. det låter bättre,, helst när jag sov i min fina nya dress :p
Dom har tokigt varmt i det där huset. De går inte att vara där utan att somna! Det är helt underbart mysigt!
Och att jag sov ett par timmar i den där soffan mellan alla svettiga hockeyfanatiker (kanske var mer grisigt än prinsessaktigt ändå? :p) Så är jag pigg igen.
Vilket är enda anledningen till att jag idag är vaken till längre än kl 21.
Förhoppningsvis kan jag somna inom någon timme ändå.. Bredvid en kille utan hår.. Jag hatar rakapparater. Den enda som är snygg i det är min papi och på sin höjd david beckham. Min hälft däremot är tokfin i sina lockar.
Nu håller jag dock tummarna för att jag ska ramla bakåt av beundran när han kommer in i rummet och uppenbarar sin bara skalle.. Jag vet inte hur pass stor chansen är dock ;)
Men en skönhet klär i allt.
Och inget missklär väl en ful
- som min far skulle säga :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback