Påsk


Jag känner ett enormt sug efter påskmys. ALLA åker hem till sina familjer under den här helgen för att bara umgås. Jag Älskar sånt. Det är det absolut bästa jag vet!
När alla är lediga och fridfulla och mysiga :) Och det äts massa god mat, går finfina filmer på den svenska tvn och man kan gå ut på krogen o träffa alla andra hemvändare.
Men jag jobbar. Har tre nätter kvar och har jobbat 7. Jag är trött. Inte alls sugen. Försöker peppa mig själv med att vi tjänar 400 spänn i timmen hela påsken men inte ens det motiverar mig särskilt mycket. Jag vill hem!
hem hem hem. Och så fryser jag. Hela norge känns inbäddat i snö. Det ligger i stora drivor. Och hade det inte varit för att det blåser i full fräs så hade jag gillat det. För snö är nog det finaste som finns. Och det har inte varit så mycket av med det i år.
Så då längtar jag bara ännu mer hem. Tänk en mysig påsk med en meter snö och alldeles molnfritt och ett par plusgrader. Ah, vilket himmelrike.
Istället är jag fast på flygplatsen, nattjobbandes i snöstormen. Nu känner jag mig bara gammal o bitter :p Usch och fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback