En ny tand


För ungefär en månad sen fick c en visdomstand!!
Jag blev livrädd eftersom förändringar i munnen är det värsta jag vet. Helst när det kommer till visdomständer för om dom har jag hört alldeles för många mardrömshistorier.
Jag är helt enkelt tokrädd för tandläkare och allt vad dom kan åstadkomma. Eller det är inte tandläkarskräck i sig. Så länge som bara kikar lite och godkänner är allt hetl ok! Men om dom skulle komma med sprutor och tänger och gud vet vad så vill jag inte vara med! Och det är just det jag har hört att dom gör med visdomständer! För visdomständer har tydligen en tendens att bråka rejält!

Men jag fick iallafall för mig att christoffer skulle smitta mig med en visdomstand. Jag blev helt plötsligt helt övertygad! Jag visste att jag skulle få en!
Det kändes som när vi på högstadiet umgicks dag som natt alla tjejerna. Då vi satt ihop i en hög och alla tillslut hade sin mens exakt samtidigt. Hormonerna påverkar varandra. Vipps är man i samma fas.
Exakt så fick jag för mig att det var med visdomständer!
Jag fick berättat för mig att jag tenderade att vara väldigt korkad för att vara så rödhårig.

MEN

i tisdags kom den!!!
JAG HAR FÅTT EN VISDOMSTAND!

Jag vill bara gräva ner mig i en grop och gömma mig. Nu kommer jag nog att dö.
Allt det jag är rädd för kommer att inträffa,bara för att jag är så rädd.

Jag dör jag dör jag dör.

Men jag hade rätt!! Han smittade mig! Han påverkade iallafall min kropp till att sätta igång att producera en tand! Det kan inte vara en slump! Inte med en månads mellanrum! Den jäveln!

ÅÅÅh

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet hur det känns, jag har också fått en visdomstand.. Mamma försöker övertyga mig om att det inte är farligt och att jag kan se det som ett tecken på att jag blivit vuxen (?) No way! Jag kan vara vuxen utan visdomsäckeltänder, dessutom har jag läst att de oftast drar ut dom om man är yngre än 25! Jag gruvar mig! Både för sprutorna, dra-ut-tången och räkningen! Jag vill vara liten igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback