en dag i dimma


Finns det någonting jag inte gillar med mitt jobb så är det dessa måndagar (jobbar jag inte extra så infaller det alltid på en måndag).
Man ska nämligen gå av och på sitt skift.
Jag hatar att gå av. Inte för att jag inte älskar mina lediga veckor. Utan för att just dessa måndagar känns som en ren mardröm för kroppen. Som att man verkligen hatar sig själv.. Som en brutal misshandel.

Jag måste nämligen vara konstant trött. Jag får inte sova. För jag måste lyckas vända tillbaka mitt dygn.

Under hela arbetsveckan har jag levt i ett konstant mörker. Jag jobbar i mörkret och sover under timmarna det är sol. Därför måste jag kvickt ställa om när jag väl får gå av skiftet. Denna vända har jag jobbat 10 nätter. det är tio dygn i totalt mörker. Vilken misär :p

Men idag försöker jag alltså få allt till rätta igen. Och jag brukar lyckas rätt bra. Jag brukar få till det som så att jag vaknar någonstans på tidiga morgonkvisten för att sen somna kring 23tiden resten av veckan. Då får jag allt dagsljus och sover när man ska sova. Det är perfa.

Så jag håller tummarna för att det ska funka denna gången med. Jag har nämligen bara sovit två timmar idag, mellan kl 13.00 och 15.00 Så jag är seg nu, väldigt väldigt seg.

Och hungrig. Vi har inte ätit än.. det är jag som har i uppgift att laga middag. Men jag har kycklingarna på tining så snart ska jag väl kunna skrida till verket. Kyckling med äggnudlar o massa kryspiga grönsaker. Mums så gott

Bäst att jag tar tag i det nu. Annars blir jag väl inte alltför populär i det här huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback