Afrika


Nu har jag haft skrivtorka några dagar. Men jag har skrivit och raderat ett inlägg om hur sorgligt det känns när jag och christoffer denna veckan har spenderat våra kvällar med att sitta på vardagsrumsgolvet i en stor hög av prylar och delat upp det. Det som från början var hans, det som från början var mitt, det vi köpt tillsammans men som han får, som jag får.. Det har känts jättehemskt! Nästan som ett "göra-slut-projekt" men utan tårar och skrik. För vi gör inte slut. Vi flyttar bara isär. Men tanken på att flytta isär känns så brutal! Det gör hemskt ont i hjärtat. Men jag vet att det bara är tillfälligt.. bara tills vidare. Jag flyttar hem till mor och far i älvdalen över sommaren, och c till sin bror i mora. Småpotatis!

Men idag gav jag mitt hjärta en ny chock. Chock för att jag Pang Bom! Bestämde mig för att "Jag gör det nu! Jag gör det nu!" Men egentligen har det legat och vuxit så himla länge. Så länge jag kan minnas har jag velat göra det. Och nu gör jag det.

Idag bokade jag en resa. En resa till Afrika - till ghana. Den första september ska jag vara på plats i Ghanas huvudstad Accra. Hemresan kommer jag ha en öppen bokning på. Men det jag vet är att jag ska bege mig ut på landsbygden under 4 månader och arbeta på ett hem för barn som blivit ensamma eller borlämnade pga hiv och aids

Men det här innebär inte att jag lämnar ut c på marknaden igen. Han är och förblir min. Så sorry brudar. Men det kommer inte bli aktuellt :)


Nu sätter vi igång att förverkliga lite drömmar!!

Kommentarer
Postat av: svikaren

Du är förundransvärd och så grymt ball(jag vill inte smöra för att jag inte kommer hem på midsommar) jag skulle vilja vara lika modig som du fröken ek!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback