sumering av veckan

Så blev även den här veckan helt fantastisk!

Den påbörjades i fredagsmorse kl 05.00 då jag studsade upp och gjorde mig klar för att åka ut till flygplatsen och möta upp C. Väl där checkade vi in våra bagage och oss själva på "stand by". Vilket innebar att vi skulle befinna oss på gate när de började med boardingen och kom vi med så kom vi med, och gjorde vi inte det så skulle väskorna.. som stod stand by.. skickas tillbaka ut och vi få börja om samma procedur igen. Checka in på nytt och invänta nästa flyg, och nästa.. eller kanske nästa. Men det behövde vi inte. Vi kom med 08.50 flyget och 45 minuter senare landade vi i ett strålande soligt stockholm. Som höll sig strålande soligt och pulserande hett hela veckan.

Fredagen spenderades ihop med det kärleksfulla paret Sandra och Tom. Och C's storebror Andreas. Vi snurrade runt på stan och försökte hålla C vaken, och det lyckades vi med i ca 30 timmar men sen slocknade han :)

Lördagen påbörjades inne i stan där vi handlade vin och fyllde picknickkorgen med kyckling, sallader, smörgåsar och massor utav frukt och sen gav vi fem oss ut med färjan på djurgården för att lite senare möta upp Janni och Linnea och inta grönalund. Huvudattraktionen var Gry Forsell men jag passade också på att piska skiten ur killarna i gevärsskytte. Mina gamla tävlingstakter från skyttetiden sitter allt i fortfarande! ;D

Söndagen firades det för fulla muggar. C's Storebror  Matthias höll mottagning då han dagen innan sprungit ut som nybliven AT-Läkare. Full rulle från klockan 12 och frammåt med massor utav släkt och vänner. En helt klockren dag som avslutades på båten Patricia.
Jag började ana ugglor i mossen redan när vi anlänt till båten. Det var något som inte var som det brukade när jag går ut. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Men det tog inte lång tid fören det stod ganska så glasklart för mig att det faktiskt var en gaybåt vi befann oss på. Och det kanske inte var så konstigt med tanke på att  det i stortsett bara var jag och Christoffer som var de enda heterosexuella av sällskapet på ett tio-tjugotal personer som åkte från Matthias och vidare ut på krogen. Men kul hade vi! Och galet bra stämning var det! Ett stort plus till den utekvällen!

Måndagen påbörjades något segt pågrund utav konstant vinförtäring under hela söndagen. Men vid elva tiden bar det av ut på stan för shopping. Killarna shoppade för fulla muggar medan jag påbörjade dagen med att promenera ihop med Maria och sen ansluta mig till killarna med utan att smittas av deras shoppinganda.

Tisdagen fattade jag grejen med shopping och satte igång att spendera mina slantar. En otroligt skön känsla då jag hade planerat att avsätta denna månadens lön åt att bara sprätta den på shopping i stockholm, och alltså i stortsett inte ha några begränsningar alls. Nu handlade jag kanske inte upp allt men jag slapp iallafall klura på om jag verkligen behövde det jag köpte. Jag köpte för att det var snyggt! :p

Onsdagen fortsattes med shopping för min del. Sen bar det av till bussterminalen och klockan 19.30 var jag i kära älvdalen igen.

Vad resten av veckan har att erbjuda låter jag vara öppet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback