kris

För tillfället har jag åkt på en liten ekonomisk kris :p
Det är inte så att lönen är slut och jag får harva fram tills pengarna kommer in igen på fredag.
Nej. Pengarna finns. Men mitt kontokort fungerar inte. Men eftersom C hade sitt så var väl inte det hela världen.
MEN senaste dagarna är även hans kaputt. Inga kort. Inga pengar. Mina telefonpengar tog också slut då jag fick
ringa o beställa nytt kontokort. Likaså hans. Och har man inga pengar att komma åt så kan man heller inte fylla på sina telefonpengar. Alltså är vi strandade utan telefoner och utan pengar.
Som tur är storhandlade vi hemma i Sverige och hann tanka upp bilen på C's kort innan det la av. Men mitt största krucks är att jag inte kan ringa och gratulera lillebror på examensdagen (Idag)
Och min kära familj ringer inte mig med en uppdatering heller.. så ring ring ring jag vill höra hur det var!!

Och just det. Jag har heller inte min dosa till internetbanken med så jag kan inte föra över pengar till någon annan heller.
Så bensinen till hemresan på måndag krisar också. Hemskt smidigt känns läget just nu :p

Men nu ska jag cykla hem och laga middag. Är nere på stan och hälsar på Ronja. Och det är en stor grej som är bra med att inte ha någon telefon. Man måste cykla/gå från dörr till dörr för att få tag på någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback