juli

så har väl egentligen halva sommaren rusat förbi. Hittills har jag haft det helt underbart!
Bara fint väder, massor utav bad, underbar släkt. Just nu är vi ca 15 personer i stugan och det kunde i ha varit bättre :)
Inte en lugn stund men helt underbart!

På söndag lämnar jag skogarna i dalsland och beger mig norröver. Norröver mot farfar och norrland.

Men hemma i älv över helgen tors-sönd. Sen blir det norge igen. OM jag får slippa ifrån städandet. det håller jag inte för än. Sen är min absolut sista vecka på sodexho gjord. Då är det sista gången jag besöker norge för i år :p
Dock hade jag tänkt flytta tillbaka efter nyår då jag är hemkommen från afriiccaaaaaa igen. Men då till ett annat jobb.

Men så Afrika ja.. Nu börjar det pirra lite.. men bara lite. Jag har nog inte riktigt fattat att det faktiskt är påväg att bli av! Om SJU veckor åker jag! Det känns lite overkligt! :p
Igår var jag på en klinik på avenyn och tog 3 sprutor. En är redan tagen och jag har 8 till att ta. Plus massa dricksvacciner och hemska malariamediciner. Det känns som att jag snart kommer vara fullpackad med nya ämnen och att blodet snart inte är så rött längre.. utan mer genomiskinligt blaskigt av alla insprutningar.

Men jag är spänd av förväntan och varenda sprunta känns verkligen värt det! (Jag hoppas att jag kommer ha samma inställning väl nere i Ghana:p)

Men nu är även flygstolen bokad. Tidigt den 31 augusti bär det av från arlanda genom frankfurt til Accra. Hem har jag tolv månader på mig att komma. Men vi har satt den 19-20 december tills vidare och jag tror att det är då jag kommer dyka upp.

Men jag måste säga att alla förberedelser är hemskt tråkiga inför resan!
Jag älskar att shoppa, shoppa och åter shoppa. Men den här sommaren (när alla underbara reor är i full gång) får jag köpa linnebyxor och skjortor i färgskalorna smutsvit-mullvad-grå-grön-beige. Roligare blir det inte. Sen kan jag inte påstå att det är så kul att köpa solhatt, myggnät, reselakan, vandringsskor, mediciner osv osv osv osv osv i all oändlighet av riktigt tråkiga saker men väldigt nödvändiga och DYRA. Det svider riktigt i plånboken när jag köpt de fulaste skor jag någonsin sett.. eller herrskjortorna.. eller som igår den svindyra solkrämen jag köpte i göteborg igår för ansiktet. spf50+ dock. Men den minsta lilla förpackningen jag sett. Men då jag kommer använda den så ofta så vågar jag inte smörja in någon annat än det bästa. Annars kommer jag väl se hemsk ut efter mina fyra månder med någon fet och igentäppande kräm. Nej, bara det bästa är gott nog :)

Nu bär det visst av ut i skogen igen. so long :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback