Hemma

Så var jag precis hemkommen till River valley.
Vi stannar till här över natten innan vi spjutar upp mott norrland och lycksele.
Min plan för dagen är att hinna med lite tjejer och C. Min planering blir rätt tight då jag vill hinna med dom var för sig och när jag nu ska vara pigg och fräsch ca kl 05.00 imorgonbitti för ännu 70 mil på vägarna känns det lite knivigt.
Tjejerna för att jag inte sett dom på hela sommaren. Och heller inte på hela våren för den delen. Evigheter sen!
C för att vi inte hinner ses mer innan jag åker och inte har setts på ca 3 veckor. 3 veckor plus resten av sommaren plus ända fram till jul.. ja det blir rätt många veckor ifrån honom det.
Och det kan jag väl inte påstå att jag är särskilt förtjust i!
Men vi har lyckats komma igång med ett "gåomlott"-förhållande. Jag har spenderat sommaren med släkten - när jag nu är hemkommen börjar hans alla sommaraktiviteter - konserter och resor. Sen åker jag och jobbar, och samma dag som jag åker hem åker han iväg. Och sen är det hockey hockey och åter hockey som gäller.
Visserligen har vi två helger kvar tillsammans (eventuellt!), då han får resa hem från oslo. De infaller vecka 31 och vecka 32 (eventuellt) MEN dom veckorna hade jag helt och hållet tänkt vika till mina vänner då det är de två roligaste helgerna på hela året :p
Men jag får väl lära mig att kompromissa, iallafall vecka 31. 32 är jag benhård på :)

Och när jag är tillbaka i älv nu till helgen - JA, då åker varenda brud jag håller av upp till malung för att svänga sina lurviga.

Alltså har jag ikväll på mig. Och jag ska möta upp ida och linnea på ica om några minuter. Om ida kan skärpa till sig och sluta vara bakfull.. sisådär klockan sju på kvällen :p

Och christoffer kommer hit ikväll. Så lite kvällssällskap av tjejerna och lite nattligt sällskap av c. Det blir nog bra :)



Nu är det min älskade farfar nästa!
 Tillbaka på torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback