Konsten att packa

Att packa för en resa, om det så är en weekend, en veckotur eller en hel flytt, så har jag inte förstått mig på hur man ska göra.
Jag kan packa. Jag tycker att jag är skitbra på det själv, såklart. MEN min omgivning hävdar att jag är totalt värdelös på att packa Smart. Och där måste jag kanske hålla med. Sist jag åkte hem till älv var våran bil fullpackad. Då var vi två personer och 99% av alla saker var mina. Saaben var packad till bristningsgränsen. Baklucka, baksäte och t o m fram hos mig. Jag var borta en vecka. Jag använde 2% av allt jag tog med mig hem.
Men det är för att jag har så svårt att sålla ut vad som är bra, vad jag behöver, vad jag kommer att använda. Jag vill hellre ha Allt för att vara på den säkra sidan.
Och nu inför den här hemresan har jag blivit hårt pressad. För nu ska vi samåka med två till. Fyra personer.. en LITEN bil, allas packning, + att alla fyra ska storhandla till hemresan, HUU.
Det innebär att christoffer har hårdgranskat mig när jag ikväll satte igång med min packning. "Du måste välja ut jeans, du kan inte ta alla maja" "Du kan inte ta med dig tre långärmade vita t-shirtar- det räcker med En sån" "Du behöver inte fyra snarlika koftor" "Du kommer inte använda pumps i wasaloppssnön" "underställ har du hemma redan", "Det behövs inte 14 olika bhar, vi ska bara vara borta i 7 dagar" så har det snurrat på och jag har kört igång det i mitt huvud också. Jag säger till mig själv på skarpen "DU BEHÖVER INTE 4 PAR BIKINIS!" Och se: jag packade bara i 2!


Så jag gör framsteg! Jag tror t o m att min packning kommer att bli godkänd! :D Så nu kan ni vara stolta över mig mami och papi! Nu kanske jag inte packar 14 halsdukar till nästa sommarsemester! :p



En natts jobb kvar! Sen bär det av!! :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback