perfekt avslut

Stockholmsturen blev underbart mysig. Och den avslutades perfekt med att vi väl hemma i älvdalen igen sov under bar himmel. Så svalt och friskt! Helt perfekt :)

Dock är jag inte helt på topp. Trots att stockholm blev skitmysigt så fick vi anpassa oss lite efter mig. Jag var nämligen dunderförkyld - så att vara ute i värmen för länge passade sig inte riktigt. vi fick också ställa in dramatenbesök pga mina hostattacker. Bortbjuden på middag fick jag också lov att ta en liten paus och lägga mig ner. :P
Men om man pusslar och fixar så löser sig allt!
Hade jag varit kvar hemma i älv så hade jag dött i värmen. Då hade jag blivit liggandes hemma och svettats bort. Stockholm har däremot en hel del annat att bjuda på, utan att det behöver pressas på playan :)

Den kommande helgen tänkte jag viga helt åt Mora. Var egentligen tänkt att jag skulle ha stannat där redan igår. Men som sagt är jag inte på topp. Jag är egentligen inte särskilt fräsch alls. Jag skulle nämligen vilja likna mig själv med en svullen fotboll som har ont överallt.
Där jag vaccinerade mig mot tbc bilades det en böld/blåsa - denna sprack igår och DET ser inte mysigt ut. Det är heller inte särskilt mysigt då det värker i hela armen. Påtal om blåsor har jag också universums munsårsutbrott - i och utanpå munnen. Varav min känsla av svullen fotboll. Det gör hemskt ont och i skrivandets stund dricker jag fil med sugrör.
Det här sätter jag J.J samt L.A som personligt ansvariga för. vidare behöver vi inte disskutera det.
Ofräsch känner jag mig iallafall. Och när jag går en pre menstruell helg till mötes finns det ingen som kunde tycka mer synd om sig själv. En vanlig sån period hittar jag fel och världen störrtar samman över det. Nu känner jag mig redan innan som ett enda stort fel. Det här kan inte bli bra.

Dessutom är jag urless på värmen. Vilket inte är så himla bra med tanke på vad som komma skall.

Men tydligen så är det här sista varma sommardagen i sverige. Just nu är svalkan välkommen.
...Även om jag nog kommer ångra mig om några dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback