med ljuset i ögonen


Nu syns det verkligen skillnad varje morgon. För bara någon månad sen var det kolmörkt när vi gick och la oss på mornarna efter jobbet. Nu lyser solen redan vid femtiden på flygplatsen.
Det var också kolmörkt när man vaknade klockan 17.00. Nu är det strålande sol fortfarande. Och den kommer lysa ett bra tag till.
Det gör verkligen skillnad!
Det blir hundra ggr lättare att jobba natt när man hinner med lite dagsljus också. Och man blir så mycket piggare framåt småtimmarna när solen bländar en istället för det där kompakta bäcksvarta.

Jag väntar mig nog ett par vita dagar till. Men det står nog inte på fören sommaren verkligen är här. Vi är ändå inne i maj snart :)

Och den nittonde ska vi styra upp en utlandsresa. Det är många viljor som ska ha sitt sagt. Så troligtvis blir det bara pannkaka :p Men som det ser ut just nu blir det en greklandsresa med min kärlek och min familj.
Det ska verkligen bli skönt!
Så då tjuvstartar vi sommaren lite i förväg redan i maj. Underbart :) Och det bästa är väl att vi inte ens behöver ta ledigt. Ännu en av fördelarna med att ha 7 dagar på och 7 dagar av.

Under sommaren sen har jag tagit ledigt v28. Egentligen så kände jag mig färdig med sodexho redan till slutet av maj. Men har blivit påhejjad att jobba lite till.
Så nu blir det juni ut. Sen blir det alltså semester 28. Så då får jag 27-28-29 i streck. Sen tänkte jag gå in och jobba v30 och så säga upp mig efter det.
Sen blir augusti ledig och i september sätter mina nya planer igång.

 Det känns ganska lagom. Nu ser jag fram emot sommaren och allt mys! Solen peppar verkligen på :)

På måndag blir det ännu en hemgång till älv och mora. Det gillar vi.

Nu ska vi äta the surprise of the week och sen är det nästsista jobbnatten som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback