FÖR OM: att packa


Nu är jag tillbaka den där onda cirkeln med min dåliga packning.
Sist jag åkte hem var jag exemplarisk. Då var jag ritktigt petig med det jag packade i. Vilken resulterade i en liten ryggsäck.
Förvisso glömde jag packa i mina underkläder. Men ändå. :p

Nu har jag inte packat riktigt lika bra. Det blev förvisso bara en stor resväska, en blå ikea-bag och en handväska.
Det har varit mycket värre. Men det är ändå ett stort hopp ner från min förra hemresa. Och nu har jag bara 2 dagar mer hemma än vad jag hade då :p

Men jag har listat ut vart mitt problem ligger.
Och det är i det att jag vill vara säker på att ha allt OM det kan behövas.
-FÖR OM jag ska vandra i skogen så måste jag ju ha rejäla skor och kläder
-FÖR OM jag ska simma så måste jag ju ha bikini med. Och eftersom jag inte vet vilken bikini som känns bäst OM Jag ska bada så måste jag ju ha med mig en 4-5 stycken.
-FÖR OM det blir exemplariskt väder så måste jag ha nättare skor till det. Jag måste också ha nättare jackor
-FÖR OM det slår om och blir vinter så måste jag ha skor till det, och dunjacka.
-FÖR OM det blir regnigt och ruggigt så måste jag ha regnkläder
-FÖR OM någon vill ta en skotertur (går det nu?) så måste jag ha kläder till det.
-FÖR OM.. OSV OSV O SVO OSV

Jag hatar det här för jag kommer inte ens använda hälften.
Inte en tredjedel av alla toppar eller klänningar. Inte mer än något par av jeansen och kanske två av stövlarna.

Men jag kanske blir en riktig biff om jag släpar mina väskor upp och ner hit och dit varje gång? Det kanske är ett plus. Och sånt gillar vi.

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Svara gärna på dagens fråga i min blogg :) http://jyees89.blogg.se/1208848125_dagens_frga.html

Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback