ett spökhus


Hade inte jag vetat bättre hade jag varit övertygad om att det var fullt av andar som flög runt i vårt hus just nu.
Det låter nämligen något ohyggeligt från väggen en bit bort!
Det river och dånar omvartannat.

Men det är skator. Som bor i skorstenen som löper genom huset.
Jag skulle vilja fjutta på en liten brasa så att dom försvinner. Men då skulle min lilla mormor bli förfärad.
Hon matar nämligen dom där skatorna Varje dag med små torra brödbitar.
Hon står på balkongen och smular sönder ner på backen. Hon tror nämligen att det är en enda skata som alltid kommer tillbaka. Dessutom har den här enda skatan förlorat sin partner. Så den är väldigt ensam och behöver mat.
Maten plockar dock min bror bort direkt min mormor har slängt det. För att råttorna inte ska komma fram. Och mormor blir lika glad varje gång skatorna har ätit rent...
Stackars mormor.  Men än värre är kanske att dom  älskade skatorna skjuts en efter en.. men jag har ingen aning om hur... ... ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback