en sorgens dag

Min dag har varit perfekt. Ända fram till för ca 40 minuter sedan.

Jag påbörjade den med en joggingtur efter älven. Strålande solsken, fågelkvitter, massvis med svanar och forsande vatten. Det kan inte bli vackrare. Min vackra dals natur är det inte många ställen som slår! Så att snöra på sig skorna och ge sig ut gjorde mig även idag till en bättre människa :)

Sen blev det en snabb dusch och så en moratidning i gassande skolsken på ballkongen. Därefter mötte jag upp tjejerna. Vi shoppade gardiner, promernerade och myste i  parken och skvallrade lite över en sen lunch.
En toppendag!

MEN sen raserade det. Och inte bara en aning. Utan med buller och brak!
Jag promenerade in på gården och blev beordrad att gå ner och hämta kratta och hjälpa till i trädgården. Sagt och gjort.
Men då såg jag ett djupt hjulspår efter gruset. Djupt och långt. När jag följde det med blicken upptäckte jag något fasansfullt!!    7 4an var borta! Dom har bogserat bort den! 740n är nu ett minne blott!
Den är jag uppvuxen i, den har alltid varit med! Att den sen rostat ihop med sin takbox och egentligen är fruktansvärt förfallen förstör inte dess glans. Vi hade t o m planerat att såga bort taket och göra den till en blomlåda. Men nu är det borta. Putts veck!
Det här är en sorgens dag.
Inget farväl. Ingenting. Bara borta.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag känner mig helt tom inuti. du måste skoja? tänk så många fina minnen vi har från den bilen. Tänk så många gånger jag suttit med en spypåse till hands så fort du börjat må illa (vilket var oftast) de morgnar vi steg upp fem för att åka till stockholm a la annandagsshopping. Må 7,4an leva vidare i våra hjärtan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback