vit andedräkt

IGÅR KOM DEN!!

Spenderade gårdagen i stilla mak tillsammans med c. Vi inledde med en lång sovmorgon, en lång frukost, en lång-sam,höhö, strosning på stan, där det införskaffades födelesdagspresenter till daddy, som fyller 54 år imorgon (Grattis grattis!). Sen bar det av hem till älvdalen, och där var det freddagsmiddag som gällde. Kvällen avslutade vi i ejendalsarena i leksands. Riktigt kul! Rolig match att kika på och en kolosalt fläskig arena! Det var häftigt! För mig hade det räckt att bara titta runt där. Utan tvekan! :)
Men så när vi stegade ut ur arenan så var det ruggigt kyligt! Det var minusgrader! Det var vita andedräkter!!! Oh my! Det var natten som inledde hösten och den var verkligen så där kyligt underbar som man verkligen vill ha den! Nu är vi inne i september! September menar i teorin höst och det känns verkligen som höst nu. När jag tittar ut genom köksfönstret ser jag gulnade träd, termometern visar bara några ynka plusgrader och sen en vecka tillbaka har jag burit tjocka strumpbyxor och långkalsonger! :D Och igår blev det dubbla leggins till klänningen + vinterstövletter!

Jag älskar det här!! Jag älskar att vara mysigt påklädd med lager på lager på lager! Tjocka, stickade koftor, grova strumpbyxor, stickade klänningar! Långa tröjor och toppar! Stövlar! Overkneestrumpor, benvärmare! Sjalar! Rubbet!
Åhh!! Och igår kom beviset! NU får man sätta igång med höst och vintermyset! Nu är den vita andedräkten ifatt oss och minusgraderna är här! Halelulja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback