vatten

image80

Igårkväll hade vi mys med godis, massor med varma mackor och vin.
Det mumsades och smuttades. Och jag kom på hur sinnessjukt gott vanligt, friskt vatten är. Jag njöt av varenda droppe och kom på mig själv med att fylla
på glaset gång på gång och riktigt mysa varje gång jag tog en klunk. Mitt vin
stannade också orört. För det gick inte att sluta njuta av vattnet!
Jag har känt så här jättemånga gånger förut och riktigt drömt mig bort njutandes av det kalla vattnet, det händer ganska ofta. Men igår såg jag verkligen mig själv göra det. Då kändes det nästan lite roligt när jag la märke till hur jag faktiskt betedde mig. :p

Är väl kanske pga (tack varje?) min kärlek till vanligt vatten som gör att jag aldrig ens funderar på att röra läsk, saft, kaffe eller något annat hemskt. Sånt är jag väldigt oförtjust i. Och tanken på att folk dricker läsk till mat, helt utan problem känns bara väldigt konstigt. Hur underligt blir inte det för smaklökarna? Lär ju inte bli en jättehärlig kombination? Nej jag vet då inte.
Men tacka vet jag ett glas vatten, tätt följt av ett glas kall mjölk.. som jag förvisso missbrukar i stora mängder och som troligtvis är min största inkomstkälla på fett. Sällan har det gått åt mindre än 1½ liter om dagen, och då har jag ändå ett enmanshushåll :p Jag kanske borde sluta?

image81


Men tänk ett alldeles iskallt, stort glas vatten med isbitar i. MUMS, MUMS MUMS!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback