mitt nya liv ;)


Så var man överflyttad till en ny stad sen två dagar tillbaka. Vi kom iväg måndagmorgon istället, pga av att jag plötsligt kände att jag helt enkelt inte kunde lämna min familj :) men så lugnade det sig och klockan åtta bar det av. Släpvagnen krånglade och vi fick kämpa som sjuttsingen. Men framme var vi vid niotiden på kvällen, haha :)

Huset där vi bor just nu är iallafall enormt fint! Dock fattades det ett rum och därför skulle vi bo i källaren.. jag är inte speciellt petig men NO WAY! det var verkligen en källar-källare. Betongen, lukten, fukten! Haha jo visst! Om man är ute efter att dö under natten så absolut! Men jag tokvägrade. Så första natten spenderade vi i Pelles garderob :p Där gick det iallafall att andas :)

Sen körde vi en ommöblering igårkväll, vardagsrummet flyttades och vi fick ett rum nere. Superbra!
Slovakerna kom hem efter att ha jobbat 14 timmar (de hade ingen träning så då passar dom på) och sen satte dom igång att bygga en vägg åt oss och kånka ner stora skåp. Det visade sig dock att skåpen var alldeles för stora för att få ner.. Men inga problem där inte! Nej the slovaks satte genast igång att skruva isär skåen och bära ner delarna med selar. För att sedan ge sig ikast med att skruva ihop dom igen. Det var svettigt bara av att titta på :D Vilka killar! 

Vi är alltså för tillfället (eller troligtvis för resten av livet eftersom dom fick slita så för att hjälpa oss) roomie med 4 slovaker och en göteborgare.
Men det är fint som fan! Inte alls så hemskt som jag trodde! Dessutom jobbar dom HELA tiden. Och när det är isträningar är det bara jag och två av dom hemma (en slovakisk fru och en slovak som inte är här för att spela). 

Och nu har jag varit ensam två dagar när de andra jobbat. Mitt jobb är nämligen inte i rörelse än. Och jag har för tillfället, eller egentligen sen jag kom hit, haft starka planer på att strunta i baby-jobbet helt och hållet och köra på lager jag också ett tag. För här hemma dör jag nästan och då kan jag ju lika gärna försöka jobba in lite kosing så länge. Även om C förklarade att hans nuvarande jobb bestod av  "f9-enter-f5" om och om igen.. hela dagen lång :) Men nog kan jag trycka på lite knappar bara jag tjänar lite pengar och slipper vara ledig och känna att jag förlorar massa dagslöner på att bara glida. Men nog har jag mysigt! Sover ut på morgonen, tar en promenix, äter frukost, kikar på nya jobb, lurar, käkar lunch, åker in till lilleström, umgås med de andra, äter middag, lurar.. osv osv :p
Dessutom är ju inte lönen fy skam heller. Lagerarbetarna får betydligt mycket mer än vad jag får på ett dagisjobb. Och det är ju egentligen tjäna pengar vi är här för.

Och norge är fint som tusan! Landskapet går som i vågar.. upp och ner, ner och upp. Berg överallt! Hur fint som helst! Dessutom har vi haft strålande solsken sen vi kom! Och det gör ju sitt till det med :)

Men dyrt är det! Ojoj! Vi gled runt i lite affärer igår och priserna ligger mer än det dubbla mot hemma. Så nog drar man sig för att köpa en glass eller en liten chokladbit. Så det här kanske blir ett bra år för mitt socker-sug! ;D

Nu ska jag duscha och sen bär det av ut på lite äventyr innan c slutar klockan tre.

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Kalle & Jonas

Fan dom där slovakerna verkar ju vara ett par hyvens killar!. hälsa dom så mycket från dina två bröder!
Tur att det ordnade sig med boendet!.
Skickar över en bild på min nya tattuering nu!. haha.
Jädrans vad smärta har fått en ny innebörd! tur att det är gjort på insidan av armen nu så man slipper det, på ett tag, det ska nämligen fyllas på mer!.
puss och kram / kalle och jonte.

2007-09-12 @ 17:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback