jag måste ha världens vackraste..



Jag måste ha världens vackraste löparslinga alt. walk-off-fat-runda!
Idag tänkte jag att jag skulle ge mig ut och riktigt köra slut på mig själv. Det gick inte så jäkla bra faktiskt.. För solen sken och visade hur sinnessjukt vacker den där rundan egentligen är! När jag svängde ner mot älven såg jag alla svanarna ute på udden och alla ankorna som guppade runt bredvid. Jag stannade till och kom sen på mig själv med att sitta i gräset och bara mysa. Svanarna gled ner i vattnet och mot mig, innan jag hann reagera var varenda fågel i älven pågång mot mitt håll. Men jag gjorde dom besvikna eftersom jag inte hade några limpor att dela med mig av under kläderna. Så jag kilade vidare. Bestämde mig för att det fick bli lite snabba intervaller isället eftersom jag insåg att jag hade flera stopp framför mig :) Såklart! Träden lyste i solen! Det var så otroligt vackert! Älven var alldeles blå, alldeles alldeles BLÅ! Jag har aldrig sett en så häftig färg förut! Vattnet glittrade! Allt var så där sagolikt jäkla vackert! Det måste ha varit världens absolut vackraste plats just då! Jag räknade till TJUGOFEM svanar i vattnet, och förra året var dom inte fler än nio! Det var så häftigt när alla slog ut med vingarna och vattnet sprutade. MMM :D

Så jag kutade klart min runda, som alltså tog betydligt mycket längre tid än jag tänkt, och ringde genast ner Linnea och vid spenderade en stund nere vid älven, med massor av bröd :)
Vi fixade oss en ny kompis - andy :) Han var en liten anka som inte slogs med dom andra i vattnet efter mat, nej han traskade upp till oss och stod mer eller mindre på våra skor och HOPPADE! HAHAHAHA!! Han betedde sig som om han var en liten hundvalp och det var så roligt, haha! Han skuttade till när vi höll brödet ovanför honom och han riktigt myste runt bredvid oss. I början tänkte vi att han kanske var lite lätt psykiskt instabil och när som helst skulle attackera oss. Men så kom det lilla hoppet. Och då var det kärlek åt alla håll!
Vår andy, vilken kille :) Slänger upp ett kort på honom sen :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Andy in my heart :D

2007-09-07 @ 19:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback