Huset


Med noll batteri i kameran försökte jag få ihop några bilder på huset innan vi skulle åka i fredags. Fick stänga av kameran mellan varje kort och sen försöka knäppa från vinklar där det fanns ett uttag i närheten. Så mina ofantliga färdigheter som fotograf får inte den stjärnglans den förtjänar ;)

Men tills vidare:





Slovaker och göteborgare kämpar med att skruva ihop ett av dom skåpen som massakerades under vår andra dag. I bakgrunden börjar vardagsummet delas och vårt fantastiska sovrum bildas ;)



image83







Så här blev det fantastiska resultatet i det förminskade vardagsummet.
Biodukten drogs ner bakom för att få väggen ännu tjockare ;D
KAN nog förtjänas ett inslag i "äntligen hemma".


image85








Så här blev det splittrade vardagsummet vårt rum.
Bortsett från att det känns som att vi har ett par slovaker
mellan oss i sängen varje gång dom befinner sig i vardagsrum eller
kök och vi ligger i sängen, så är det helt ok!
Vi har sängar, garderober och någonstans att ställa allt vårt
bråte!
(Våra bananlådor, väskor och kassar ska förhoppningsvis komma
undan snart.. Men eftersom vi lever efter förhoppningen att en
ny lägenhet ska dimpa ner i skallen på oss så har vi avvaktat med
upppackning en stund).


image84








Så här blev vardagsummet efter vårt intåg. Kanske inte det ideala
men det funkar! Trycker man in 7 pers i det här huset får man finna
sig i ett vardagsummet inte kan ta ett helt våningsplan ;)


image86







Fönster i vardagsum/kök. Jag gjorde mitt bästa för att vattna blommorna
när jag kom in i huset.. men dom var inte alltför nyvattnade så
vi får väl se hur länge dom håller ut!


image87








Här är köket som sitter ihop med vardagsummet.
Här slåss vi utsvultna på eftermiddagarna ;)


image88


Lite fler köksisar:

image89


image90


image91









Vårt matbord. De tre glasen som står utplacerade på de närmsta
tabletterna står A L L T I D där. Likaså plastkassen (som ibland
kan bytas ut mot en keps eller en tröja). Allt för att visa på lite
revir och favoritplatser. Men det har dom inte mycket för the slovaks.
Vi har nämligen upptäckt att det bara är att flytta på sakerna och
tjocka ner sig. Och än så länge har dom inte vågat säga ifrån utan
har snällt utväntat oss.. men med ack så trumpna miner.

image92








Här har vi en trapp till övervåningen. Sådana här barnteckningar
sitter uppsatta lite här och där.. Vi har en plastgroda smashad på
glaset på vår dörr.
Det finns också b la lister som inte är ditsatta och andra saker
som ännu inte är klara.. Då slog det oss att det kanske var en
barnfamilj som mitt i inflyttningen drabbades av en massaker och
det är Därför huset hyrs ut till oss. Är väl inte en jävel som vill
köpa en masaker-hus. right? ;)


image94






Trappa ner ;D

image95









Badrummet uppe. Här finns det allt från kolosalt starkt
ljus till mysiga dimmers. Dusch, badkar och toalett.


image97










Lite av spegeln. Som jag älskar eftersom den sträcker
sig över hela väggen. Betydligt större än den hemma i
älv som man får välja vilken sida av ansiktet men vill
kika på.

image99









Det lilla, men ack så uppskattade badkaret.
(som jag dock inte törs ligga alltför länge i med tanke på
att jag Vet att ingen vågar banka på dörren och gorma åt mig
när det är dags att lämna överträde. Så man får försöka
ha lite pli på sig själv och inte somna när vi är så pass många
som delar).

image100

 


 

 

Hallen uppe, pelle göteborgarens rum rakt fram, sen
dörrarna till slovanerna längs med väggarna.

 

image104

 


 

 

 

 

Toaletten nere. Som istortsett bara jag och C använder.

image101










Farstun. Här dumpas våra ytterkläder. Och på
vänstra väggen finns det gigantiska garderober
med skjutdörrar när det blir för tjockt.

image102










Framför denna spenderar jag mest tid av alla ställen
i huset. Det är nämligen gigantiskt kallt i alla rum
utom pelles, av någon anledning? Så istället för att
huttra sönder sig så ber man någon av slovakerna
göra upp en eld (Eftersom jag inte lärt mig hur man gör
själv än) och sen spenderar man timmar på en pläd
på golvet med en bok. I löööv it.

image103






Så var några av vrårna i huset dokumeterade. Nu vet ni hur jag lever iaf ;D


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh va mysigt! :) Lovade ju att jag skulle komma igång med mitt bloggande, men jag är för seg för sånt :) Kort uppdatering av mitt liv: fick telefonsäljarjobbet, gick på kurs/utbildningsjobbade i två veckor, fick ingen fortsatt anställning (tack och lov, jag hatade jobbet) går nu arbetslös och elendig, som vanligt :) I miss you!

2007-09-24 @ 18:48:36
Postat av: Anonym

Åh sara :)
Du får fortsätta med små uppdateringar här istället då :)
Tur i oturen med jobbet: tur att du fick prova på jobbet.. otur att du inte fick förlängning - tur eftersom du inte gillade det :D
Men gå in på AssRe service nere på gågatan.. typ mitt emot Sibylla.. Där är dom supertrevliga och det är bra personlig-assistentjobb!
Skadar inte att testa! Tror du skulle passa prima med ett sånt jobb.. ett tag iallafall! ;D
Hoppas allt är bra med dig i övrigt!! Sköt om dig! Saknar dig så in i bomben!
Du är alltid välkommen hit på besök! Så kan vi göra oslo någon helg! :D
xoxo!!!

2007-09-26 @ 19:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback