vigselringar

För mig sitter förlovnings-vigelringen på vänster ringfinger. Jag trodde att det var en oskriven lag (nej faktiskt en skriven lag) världen över; Att på vänster ringfinger sitter vigselringen!

Men så är det alltså inte? Är det bara i sverige vi gör så?
Eller är det de förbaskade norrbaggarna som ska provocera igen och tadaa: "sverige har vänster, vi kör höger!"?? Jag tror än så länge (Eftersom jag inte hunnit bli motbevisad) att resten av världen kör på vänster hand. Därför tänker jag hemska tankar om norrmännen som har ringen på höger hand. Alltid ska dom göra tvärrsemot! Och deras förbaskade siffror!! "Svenskarna säger tjugofem - det är klart att vi måste säga fem och tjugo". Ja varför göra det lätt för sig?
Egentligen härmar dom säkert oss i allt. Men eftersom dom inte vill att vi ska veta om det så vänder dom på det, och gör tvärrtom. Högerhand, ental före tiotal. You name it!
Jag hoppas att jag aldrig kommer bli motbevisad för jag älskar att hata- Dessa norrmän. :P

Kommentarer
Postat av: Pernilla

ja Palla dej hem nu lix vad ska du vara där och härjabland massa dummar norskar .. Saknar dej majsan :) krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback