stjædjobb


Nu har jag många bollar i luften hær i grannlandet ;) Jag la kontorsjobbet på is, førklarade før min chef på dagiset att jag troligtvis inte kunde jobba kvar.. Dels så ær som sagt inte lønen den bæsta, men så får jag ju uppdrag vilket innebær att jag egentligen inte vet om jag har något jobb en vecka framåt, ibland inte ens tre dagar framåt. Jag berættade att jag søkt ett annat jobb (kommer till det snart:p), och då tog det fart. Vips erbjød dom mig två veckor på dagiset, men jag fortsatte hænvisa till jobbet jag søkt, och så: jag blev erbjuden jobb ænda fram till jul på dagiset, plus løneførhøjning. :P Det kændes bra. Før trivs verkligen galet bra med barnen!
MEN imorgon ska jag på intervju før jobbet jag søkte: Ett stædjobb. Haha, det trodde jag væl aldrig att jag skulle vilja ha ;p Men det ær på gardermoen.. jag ska stæda flygplan NATTETID :P jag jobbar en vecka, ær ledig en vecka, jobbar en.. osv. Och lønen verkar vara skapligt saftig (ær min pengakåthet som driver mig). Jag kommer dessutom kunna kombinera jobbet med att jobba på dagiset / ett ældreboende ovanfør oss minst tre dagar den lediga veckan.
Jag byter alltså ut mina barn mot en sopkvast ;) Men hon verkade så pepp efter att ha fått cv.t och ville ha intervju direkt. Fyra- Sex nya anstællningar ska tillsættas. Och vi (båda jag och c har søkt, som ett "paket"), var de førsta hon bokade in før intervju. Jag hoppas vi får det. Jag vill ha det. Jag vill veeerkligen stæda flygplan om nætterna :D
Så jag håller alla tummar jag har. Om inte annat så har jag kontorstolen till førfogenhet och dagiset som backup, om det skulle skita sig.

Men jag håller mina tummar. Det hær jobbet vill jag ha :p

Kommentarer
Postat av: maria martinsson

hejsan läste din blogg å ja skulle så gärna vilja veta vem man borde prata med på gardemoen om städjobb har en vän som jobbar på gardermoen sedan tidigare men vill byta jobb. vore tacksam för svar mvh maria

2008-09-30 @ 02:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback