konsten att gå om varandra


Senaste veckan har bestått av en enda sak- jobb. jobb, jobb och åter jobb. Jag har inte hunnit med något annat. Har ätit riktigt dåligt eftersom det legat på ungefär fem-minutersintervaller, har sovit dåligt.. förvisso helt slut men ändå för mycket uppe i varv för att kunna sova. Jag har knappt hunnit duscha! Jag har inte träffat någon av dom jag bor med. Jag och c har gått om varandra konstant! Vi träffas 30 minuter varje kväll.
Så nu har jag kommit på det! Det är inte alls svårt att slippa ses! Konsten att gå om varandra är busenkel! Man behöver helt enkelt bara jobba olika skift/dubbla skift! Sen är man dessutom så trött, vrång och sur att man ändå inte vill prata med varandra den där halvtimmen man har ;)
Nej men usch! Jag har rent utav hatat den här veckan! Det funkar inte att inte träffas. Helst inte när man har så mycket att prata om och enda gången man träffas är vid 23.30 då han kommer och hämtar mig efter jobbet. Det skittråkiga jobbet :p Jag har kört dubbla pass på två olika lager. Upp och hoppa kl 06 och hemma igen kl 23.30. Och har det inte varit lager så har det varit dagis. Men idag är jag ledig på förmiddagen men jobbar kvällsskift. Sådär superkul en fredag! Men jag är utvilad så ska nog gå finfint :)
Men det är bara idag kvar. Sen skiter jag i lagerjobben... som jag klamrat mig fast i för att tjäna lite pengar (dagis är väl sämst betalda jobbet i hela landet?), och nästa vecka börjar jag ett jättefint dagis i kjeller! Byggnaden är enorm, barnen är underbara och 120 stycken, de vuxna är jättetrevliga och det tar bara en halvtimme med bussen. Super! Och då slipper man packa kläder och kontorsmaterial dagarna i ända :p Men ett stort plus med lagerjobbet är ändå att vi är en hel drös med svenska tjejer. Inte en kille eller en norrman så långt ögat ser! Hur gött som helst. Blir en hel del tjatter! :p

Nej nu ska jag kila iväg och fixa lunch! Sen bär det av mot jobbet kl 13. (hur kan det kallas kvällspass när man åker hemifrån kl 13???) :p

Och familjen är och glassar i egypten. De jävlarna! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback