Första dagen i ny vecka

Så var det måndag. Jag fattar inte riktigt vart förra veckan tog vägen. Det blåste bara till och vipps var det helg. Sen stormade det lite till och - vipps: så var helgen slut. och så blev det måndag. Jag har varit ledig idag.. eller "mellan två jobb" ;) Men bara idag för imorgon drar det igång på nytt igen. Så på min lediga dag har jag passat på att 1. snooza (snoozade mellan 9 och 10), 2. äta en lång frukost med högsta volym på en lisa ekdahl-skiva, haha. 3. tro att jag är helt ensam hemma - bli motbevisad av en yrvaken göteborgare som undrar vad fan det är som dånar på högsta volym, 4 sätta mig på bussen in till stan, 5, ansöka om skattekort, 6, löneförhandla med min arbetsgivare (jag håller alla tummar jag har!!) 7. gå i affärer 8, sitta på en bänk, dricka the och läsa en bok.
Med andra ord: en riktigt skön dag utan några större ansträngningar :p
Dessutom har jag försökt hitta cykelvägen till jobbet. Tänkte nämligen försöka spara in lite pengar och klara mig utan busskort så länge det går. Så imorgon ska det cyklas. Det väntas spöregn och blåst men det ska man väl klara ;) Ska ju sagt roa ungar i ur och skur så lite stake får jag väl visa att jag har ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback