beslutsångest

Jag hatar dilemman. Det är det värsta jag vet. Helst av allt skulle jag ha velat födas med en bok i handen där det stod uppstakat vilka val i livet jag skulle göra, vid exakt tidpunkt och utan krusiduller. Då skulle jag slippa våndas. För jag kan aldrig bestämma mig för vad jag ska ta mig för. Spelar ingen roll om det gäller middagsmat (Jag lager gärna, bara jag slipper bestämma vad), lördagsgodis (kan stå hurlängesomhelst i hyllorna och klura på vad jag är sugen på.. vad jag Egentligen är sugen på. Vad jag kan tänkas vara sugen på efter det att jag gjort det.. och det.. om jag verkligen är helt säker på att jag faktiskt är sugen på det?), kläder (behöver jag verkligen den tröjan? är jag helt säker? Kan det inte hända att jag behöver en annan istället? Kanske kommer jag hitta en annan, bättre, på nästa affär? eller kanske i morgon? nästa vecka - vilket leder till att jag istortsett Aldrig köper nya kläder), gymnasievalet (faktiskt enda valet jag lyckats göra, även om det tog fruktansvärt lång tid. Sista valdagen lämnade jag in: Humanvetare i falun. Se där! Mamma och pappa valde om åt mig i efterhand, haha. Samhällsvetare i mora :p), vadskamangöraeftergymnasiet-valet (det vill jag inte ens prata om. vilken vånda!),

Och nu jobb! Jobb, jobb, jobb. Jag tog dagisjobbet, har haft en underbar vecka. Hade mer eller mindre bestämt mig för att vara kvar, trots att jag inte riktigt fick upp lönen dit jag ville. Men så ringde det idag, och jag fick ett erbjudande om ett kontorsjobb, med högre lön, högre än den jag skulle ha haft på lagret. WHAT THE FUCK??!! Nu ska jag våndas över det. Jag som våndades över dagiset!! Åh! Tacka ja eller nej? Jag har aldrig jobbat på kontor, det kanske är skittrist? :p Så byter jag ut mina fina barn för några ynka kronor :P
Men dom ynka kronorna blir ju nästan 30000 tills jag ska hem.. och är ju pengar jag är här för att tjäna.. egentligen.. men åhh..
Dagiset är så fint! ett av dom finaste i norge. Vi har pedagogik tre dagar i veckan och det är helt underbart roligt! Jag lär mig massaor :P
men åh åh åh. Nu ska jag ligga och snurra över det här i natt också!
Och chefen på dagiset ringde min arbetsgivare på störrt när hon fick höra att jag hade planer på att bara jobba veckan ut, hon pushade på för att få upp min lön! Så fint! Verkligen jättehärlig! Och man känner sig så uppskattat där! Alla är så snälla!

Men så kanske alla är helt hyvens på kontoret också. och så får jag gå på after work och supa mig knall varje torsdag. Nej just ja, man måste ju vara 20 i det här landet. Attans ;D

Dessutom tappar jag min en-mils-cykeltur varje dag om jag byter jobb. Det är ändå rätt skönt. Eller riktigt skönt! Man blir pigg som en lärka efter 5 km varje morgon, helst när det är så sjukt vackert det man cyklas förbi! Helt galet! Norge är så fiint!
Men hemvägen är sjuk. Bara uppför. Där får man tillbaka för alla berg och kullar man tycker är vackra när man susar fram på morgonen.
Fyfan :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback