vuxenpoäng eller bara nördig?

Nu var det en evighet sen jag hade någon inspiration till att putta ner något här.
Det spelar ingen roll att jag alltid skriver om vardagliga och rätt meningslösa saker, det går ändå inte att få ner något när motivationen är noll. Jag har loggat in ett par gånger, tittat lite, loggat ur igen.

Men så igår kände jag att lusten kom tillbaka. Jag var nämligen ute på promenad och tänkte i skrift..det händer ibland! Att jag går igenom saker som om jag skriver ner dom. och då är motivationen där igen!

Igår handlade det om reflexer. Vi granskade reflexer i våra handväskor och kom fram till att alla faktiskt äger minst en. Och det är ju toppen! Men då kom jag att tänka på hur jag resonerade på mellanstadiet (!) då tyckte jag att det var fruktansvärt pinsamt med reflex (???). Jag ville inte alls ha en sån hängande från fickan för töntigare än så kunde man knappast bli! Nu, några och ett par år senare, är jag ägare av en reflexväst. Det skulle inte ens ha funnits på kartan för några år sen. Och då började jag fundera på om det kanske egentligen är lite vuxenpoäng jag börjat samla ihop!? För lämnar jag reflex eller väst hemma så blir jag alltid väldigt nervös och får nästan ont i magen. Jag hatar att vara ute när jag vet att ingen kommer att se mig och PANG BOM! kan köra på mig. När det egentligen är superlätt att hänga fast en liten reflex ur fickan eller dra på sig västen (som faktiskt är finfin när man promenerar på de ensliga och bäcksvarta vägarna i norge utan trotoarer och lyktor).
Jag förespråkar vuxenpoäng! Min lillebror hävdar dock att jag nog egentligen bara är jävligt nördig i min gula väst.
Men om några år är han nog också där ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback