Kvalitetstid

Den här helgen har jag ägnat mig åt kvalitetstid med mina närmsta. Sånt tycker jag verkligen om! Utan stress med fokusering på absolut ingenting annat än personen man umgås med.
I fredags slog jag mig ihop med Sa ganska tidigt. Det har annars en tendens att kunna bli väldigt sent. Helst över några öl en svettig lördagsnatt. Men i fredags bestämde vi oss för att ses redan på förmiddagen. Jag minns inte ens sist vi tog oss tid till att bara sitta o prata i lugn och ro :) Så en dejt vid vårt köksbord med en efterföljande lugn promenad i kolosalt fint väder blev toppen!
Sen spenderade jag fredagskvällen (innan jag stöp i säng av kolosaltrötthet kl nio) tillsammans med Jo. Våra samtal älskar jag! Han är min räddare i nöden i norway, känns bra att ha en trygg älvdaling i närheten när norrmännen blir för svåra att förstå :p Så det blev också en toppenkväll!
Lördagen spenderades med familjen! Det blev ishockey mora-södertälje och sen en mysig middag på chinarestaurangen. Helt perfekt! Bara familjemys!
När dom begav sig hem till älv knatade jag bort till ishallens restaurang för att fiska upp Ro. Var planerat att jag skulle göra mig iordning för kvällen lite snabbt hemma hos honom och sen skulle vi rusa iväg på förfest. Så blev det inte.
Vi spenderade hela kvällen liggandes i hans säng med varsitt glas vin i handen och pratandes, pratandes, pratandes. Om allt mellan himmel och jord! Sen avslutade vi vår "förfest" med en djup diskussion med hans mami. Sen var klockan plötsligt tolv och vi fick spurta iväg till wasa.

Jag älskar sånt här! Det är såna möten som gör att jag längtar hem! Att bara umgås! att bara vara! helt utan stress! Och det häftigaste är att var och en plockar upp helt olika sidor och samtalsämnen hos en. Mina härliga vänner! Tack för en jättefin helg!!

Och lillebror: förvisso tycker jag att du är galen som ställer din klocka på 06 för att "det ser så himla mysigt ut när du ligger där framför tvn på mornarna". Men jag älskar det! Där kan vi verkligen snacka kvalitetstid! Då har vi flera timmar tillsammans i soffan med bara mys när det är kolsvart och med några tända ljus. Det är allt livet det! Jag hoppas att vi får flera såna mornar! Utvilade, tidiga, och helt utan stress någonstans:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback