en förlorad helg


Så möter man ännu en helg som går förlorad.
Jag verkligen hatar att prata med någon hemma och få höra av bror "vi har precis ätit fredagsmiddag med mormor.. nu ska vi snart mysa ner oss framför tvn med massa godsaker..och sen ska jag gå upp jättetidigt och ha en mysmorgon" Åh! sånt mys med familjen är den perfekta fredagskvällen! Och vad gör jag? Om en timme ska jag vara redo att åka till jobbet. Städa och putsa och dona i nio timmar. Åka hem, äta frukost/kvällsmat, gå och lägga mig, sova från 8-15, upp, på hockeymatch, iväg på ytterligare 9h nattjobb, sova, jobba igen.. men SEN har jag ledigt!! :D Då åker alla hem till sunne/karlstad. Men vi blir kvar.. förra hemresan blev snuskigt dyr. Inte för mig kanske som passade på att bo hemma. Men en hel del utgifter extra blev det, och c brände ett alltför stort antal lax. Så nu är stockholmsresan inställd också :p Så går det när man åker hem till pulserande mora ;)
Men nästa helg försvinner helgen också. Vi ska nämligen jobba extra, som det ser ut. Så blir 10dagars jobb i streck. Plus att vi ska jobba helg även veckan efter vårt pass, så tio dagar där med.
Men sen är det nyår och då får vi åka hem!!! :D :D :D :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback