långhelg


Fem dagars ledighet är inte fyskamm. men jag kan inte påstå att jag känner mig så vidarevärst på språng ändå. Vad är det här? Solen skiner ju och löven har spruckit ut! Jag borde vara jätteallert och superallergisk! Men icke! Seg och grå. Men jag sitter och skriver på en lista över vad som ska packas ner inför stockholmsresan. Det ger iallafall lite hopp om livet. För jag tror att resan kommer bli kanon. Vi ska få den att bli kanon och gud vad vi ska mysa mellan alla studiebesök! mmm :)
Vi bokade en resa till london idag också. Åker om mindre än två veckor och det känns också lite småskojj. Ska ner och känna mig för tillsammans med min man, är trotts allt troligtvis där vi ska slå oss ner f r o m augusti. Så nu ska vi ner och andas in storstadsångorna på prov! :p
Jag har bestämt mig om balen också.. jag ska gå. men köra en enorm budgetvariant! Klänningen är förvisso skittråkig och jag missar hela "prinsessgrejen" :p men den kostar hursom ingen förmögenhet! Sminket fixar Cajsa för ett par hundringar och håret ska jag inhandla på lördag.. och så hoppas jag bara att fröken H tar sig ann och fixar till frisyren. Fordonet blir troligtvis broderns buss ;p - om inget roligare dyker upp. Skorna kommer gömmas under en långklänning så dom känns inte lika viktiga längre. Naglarna som skulle gå på hundratals kronor fixar jag själv - och vad kostar tippar? sjuttio spänn? en hundring? Dock är förpackningen jag använt mig av förut helt SINNESSJUKT bra så tänkte köpa dom redan till veckan för att vara på den säkra sidan. Biljetten till balen går på en femhundring (VILKET RÅN!) men väl där inne ska jag inte punga upp ett öre. Det är väl därför maskinen går varm i var och varannan källare och det finns fickpluntor.
Enda kruckset är väl att jag har världens mest bittra dejt (!) Och eftersom jag vet att du läser det här så får du tusan ta ditt förnuft till fånga om vår transport! Du vet att det inte kan bli bättre! :p

Och klockan rinner iväg, som alltid. väckarklockan tjuter fem imorgonbitti och jag har redan ångest. Och på torsdag troligtvis ännu tidigare. Hujeda mig!

Och just ja - alla bittra avgångselever ;P - studentmössor + studentkläder har trillat in, dom kommer börja delas ut f r o m imorgon (onsdag) men allt har inte kommit så därför kommer resten ut senare i veckan. Alltså blir det lite lotto om ni får era grejer imorgon efter köande! lycka till ;p

Nu ska jag packa!
Maja

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Yeah Balen maja Jag trodde du skojade om Bussen men Joel sa idag att det inte var ett skämt men jag tycker det låter tufft :) Dessutom blir det nog roligare om vi är 4 som åker :P:P ha så kul i Sthlm önskar att helgen hade passat mej. Men du klara dej nog .. PUSS PUSS

2007-05-02 @ 16:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback